وزیر آموزش و پرورش خبر داد: 

احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بود، به‌زودی ابلاغ می‌شود 

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت صدور احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بوده به زودی انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بود، به‌زودی ابلاغ می‌شود 

رضامراد صحرایی، صبح امروز در کارگروه‌های سی‌وهفتمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جنایت تروریستی شاهچراغ گفت: باید اولین نفری که از آن جوان که با دست خالی یک تروریست را گرفته است، تقدیر کند آموزش و پرورش باشد.

وی همچنین از مدافعان گمنام حرم جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور باید مدارس تحول‌آفرین را شناسایی کنند، اظهار کرد: مدیران باید مرحله به مرحله مدارس تحول را شناسایی و رصد کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه مدارس تحولی خاص مدارس دولتی است، تصریح کرد: غیر از مدارس دولتی بقیه مدارس هم باید در مسیر تحول قرار بگیرند. مدارس تحول که شناسایی شدند باید تبدیل به شبکه و در سراسر کشور به هم وصل شوند، برای یک کار و آن هم «یادگیری از یکدیگر» است.

وی بر معرفی فعالیت‌های نمونه، کارها و معلمان نمونه تاکید کرد و گفت: باید سامانه‌ای باشد که این‌ها معرفی شوند و بقیه هم به آن مراجعه کنند.

آموزش مستمر هم از دیگر موضوعاتی بود که وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران سراسر کشور تاکید کرد و گفت: هر کار بزرگی که بخواهیم انجام دهیم باید به آموزش آن توجه کنیم و آموزش را سرلوحه کار قرار دهیم. دوره‌های آموزشی باید به صورت دقیق معرفی شوند. ما تحول صفر یا صدی نداریم، بلکه تحول امری تدریجی است. در انتخاب مدیر مدرسه هم باید دقت شود.

صحرایی به رتبه‌بندی معلمان هم اشاره و اضافه کرد: اعتراضات رتبه‌بندی بررسی‌شده و فرایند صدور احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بوده، به‌زودی و به تدریج ابلاغ خواهد شد.

صحرایی در ادامه به موضوع آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: باید دو سال بعد از اتمام رتبه‌بندی، آیین‌نامه این موضوع بازبینی شود و به تصویب هیئت وزیران برسد. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش باید آیین‌نامه را بنویسند اما همه باید به آن‌ها کمک کنند.

وی به آموزش معلمان هم تاکید کرد و گفت: آموزش معلمان به ارتقای آنها کمک می‌کند و این آموزش برای ایجاد یک تغییر صورت می‌گیرد. آیین‌نامه ارتقای معلم نمونه هم باید متحول شود. دستورالعمل انتخاب معلم نمونه باید بازبینی و اصلاح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار