وزیر آموزش و پر‌ورش در روز دوم اجلاس مدیران آموزش‌وپرورش:

تقویت مدارس روستایی، روستامرکزی و شبانه‌روزی سیاست اصولی وزارت آموزش و پرورش است

طرح ویژه‌ای برای ۵ استان کشور که از لحاظ شاخص سواد، وضعیت نامناسب‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارند، برنامه‌ریزی شده که اعلام خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پر‌ورش با بیان اینکه مسئله تقویت مدارس روستایی، عشایری، روستا مرکزی و شبانه‌روزی، سیاست اصولی وزارت آموزش و پرورش است گفت صاحبان اصلی دولت این افراد هستند و لازم است تا تمام مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، توجه‌ ویژه به این مسئله داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تقویت مدارس روستایی، روستامرکزی و شبانه‌روزی سیاست اصولی وزارت آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور به سیاست اصلی این وزارت‌خانه که توجه ویژه به مدارس دولتی است اشاره کرد و افزود: تقویت مدارس دولتی کشور سیاست اصلی ما است و نظارت و توسعه مدارس غیردولتی به‌صورت نظام‌مند جزء اولویت‌های پایین این وزارت‌خانه قرار دارد.

رضامراد صحرایی تشکیل شورای مدیران مدرسه را از وظایف مهم مدیران مناطق دانست و بر حضور پی در پی مدیران آموزش و پرورش مناطق با هدف شناسایی و رفع مشکلات مدارس، تاکید کرد.

همچنین صحرایی درخصوص تشکیل شورای مدیران مدارس گفت: لازم است تا در شورای مدارس، به نکات تحولی پرداخته شود تا آنان نیز با مدارس دیگر شهر خود آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای ۱۵۰هزار مدرسه غیردولتی را نوید‌بخش تحولی عظیم در آینده دانست و با اشاره به افزایش شمار مدارس غیردولتی در شهرهای بزرگ، اظهار کرد: هنگامی که در شهرها، به تعداد مدارس غیردولتی افزوده می‌شود، بدین معناست که مدارس دولتی ضعیف عمل می‌کنند.

وی به مدیران مناطق پیشنهاد کرد که فرزندان خود را برای تحصیل، در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند؛ زیرا با این اتفاق، بر توجه مدیران مناطق نسبت به مدارس دولتی افزوده می‌شود.

صحرایی افزود : طرح ویژه‌ای برای ۵ استان کشور که از لحاظ شاخص سواد، وضعیت نامناسب‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارند، برنامه‌ریزی شده که انشالله اعلام خواهد شد.

وی درباره عدالت آموزشی، اظهار کرد: مسئله تقویت مدارس روستایی، عشایری، روستا مرکزی و شبانه‌روزی، سیاست اصولی وزارت آموزش و پرورش است؛ زیرا صاحبان اصلی دولت این افراد هستند و لازم است تا تمام مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، توجه‌ ویژه به این مسئله داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار