مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن:

اضطراب یادگیری ریاضی با هنر فنی دبیر و تسلط بر روش‌های نوین تدریس، از بین می‌رود

رودهن (پانا) - مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن در جلسه تخصصی با دبیران درس ریاضی این مرکز گفت دبیر ریاضی با هنر فنی، تخصصی، مهارتی و تسلط بر روش‌های نوین تدریس و روانشناسی یادگیری، تصور عدم یادگیری این درس و ترس و اضطراب، یادگیری آن را در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان از بین می‌برد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اضطراب یادگیری ریاضی با هنر فنی دبیر و تسلط بر روش‌های نوین تدریس، از بین می‌رود

جلسه تخصصی دبیران درس ریاضی مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن با حضور مرتضی نادری مدیر، امید رافع معاون آموزشی و دبیران درس ریاضی هر دو مقطع متوسطه اول و دوم در دفتر معاونت آموزشی این دبیرستان برگزار شد.

مرتضی نادری ملکی در جلسه تخصصی دبیران ریاضی این دبیرستان بعد از تشکر و قدردانی از تلاش بی‌وقفه این دبیران در مسیر اعتلای آموزشی و یادگیری درس ریاضی به صورت کیفی و کمی برای دانش‌آموزان بیان کرد: بعضی از دانش‌آموزان گروه تجربی به دلیل سخت بودن درس ریاضی و ضریب پایین آن نسبت به دو درس زیست و شیمی وقت کم‌تری را برای این درس در برنامه‌ی مطالعاتی خود قرار می‌دهند و همین مطلب باعث عدم موفقیت دانش‌آموزان این گروه در درس ریاضی شده است؛ اما باید توجه کرد که از نظر محاسباتی که برای تعیین نمره‌ تراز صورت می‌گیرد ارزش یک تست زیست‌شناسی به دلیل وجود انحراف معیار در درس ریاضی برابر ارزش دو تست ریاضی نیست؛ بنابراین باید فرض اشتباهی را که در مورد این درس وجود دارد از ذهن دانش‌آموزان پاک کرد.

نادری ملکی همچنین افزود: حجم درس ریاضی زیاد است و امکان فراموش کردن مطالب وجود دارد؛ به همین دلیل بهتر است دانش‌آموز در فواصل معین این درس را مرور کند و به حل تمرین بپردازد. توصیه می‌شود در زمان مرور حتماً از خلاصه‌نویسی‌های خود استفاده کند، هم‌چنین باید تلاش کند که در زمان مرور بیش‌تر وقت خود را برای حل تمرین بگذارد. این کار باعث ماندگاری بیش‌تر مطالب می‌شود.معلمین ما که همگی کاملا در این زمینه متبحر و کاردان هستند حتما به این نکته توجه کرده و از دانش‌آموزان این نکته را مطالبه کنند تا فرایند یادگیری ریاضی کاملا مفهومی و پایدار در ذهن دانش‌آموز انجام شود.

در ادامه این جلسه مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن اذعان کرد: با مدیریتی تخصصی و علمی و مهارت‌ها و فنون آموزشی مطرح در زمینه درس ریاضی، لازم است هیاهوی ذهنی که ذهن برخی دانش‌آموزان را پیرامون یادگیری درس ریاضی پر کرده‌است و تبدیل به مانعی بزرگ برای‌شان کرده است، حل و وارد مسیر و چارچوبی آرامش‌بخش و اثرگذار کرد و قطعا این امر با درایت فنی دبیران این درس با بالاترین کیفیت در کلاس‌ها محقق خواهد شد و ما شاهد موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان‌مان در زمینه یادگیری و تسلط بر درس ریاضی خواهیم بود.

در پایان نادری خاطرنشان کرد: کلیه دبیران در تمامی دروس علی‌الخصوص درس ریاضی به صورت مداوم باید در جستجو، تکاپو و یادگیری فنون نوین تدریس باشند و ضمن تسلط بر روانشناسی یادگیری به صورت کاملا هدفمند در راستای تدریسی کیفی‌تر با بازدهی بسیار زیاد، قدم بردارند تا ما شاهد کلاس‌ها و دانش‌آموزانی باسوادتر و پویاتر باشیم.

دانش آموز خبرنگار: مهدیار نجاتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار