امام جمعه رودهن:

حمایت از صنایع کوچک و تولیدکننده‌ها، مساوی با رفع فقر و ایجاد اشتغال است

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، حمایت از صنایع کوچیک و تولیدکننده‌ها را مساوی با رفع فقر و ایجاد اشتغال برشمرد، چون فعال‌سازی این واحد‌ها و توجه به این امور نقطه اتکا و منبع مهم برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از صنایع کوچک و تولیدکننده‌ها، مساوی با رفع فقر و ایجاد اشتغال است

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: یکی از شاخص‌‌های مهم سبک‌زندگی ایمانی و زیست ایمانی، این است که یک انسان مومن و یک انسان باورمند به روز قیامت، همواره خودش را نیازمند به خدا بداند.همه موجودات وابسته به خدا هستند که اگر لحظه‌ای ارتباط شان با خدا قطع شود، هیچ و پوچ خواهند بود. ما اگر به ائمه اطهار علیهم السلام توسل می‌کنیم، بدین جهت است که وابسته به خداوند هستند. اگر اهل بیت علیهم السلام جایگاه و منزلتی دارند، به خاطر این است که به خدای بزرگ متصل هستند.خداوند متعال در عین بخشندگی و بنده نوازی که دارد، از همه هم بی نیاز است.طغیان و سرکشی انسان ها در دنیا، نتیجه دوری آن ها از خدا و نتیجه تصور بی‌نیاز بودن‌شان است.

وی افزود: نیاز ما به خداوند متعال، دائمی است و انسان‌ها در هیچ حال و زمانی از خدا بی نیاز نیستند.باور به فقر ذاتی در برابر خدا، انسان ها را از غرور باز می‌دارد.غنی واقعی و مطلق، تنها خدا است و تمام اسباب و علل و واسطه ها، در تاثیر گذاری، به خداوند متعال وابسته هستند.تقوا یعنی اینکه توجه داشته باشیم که هر کاری را که انجام می‌دهیم، خداوند مراقب ما است و این را بدانیم که عملی از ما پذیرفته می‌شود که همراه با تقوا باشد.

امام جمعه رودهن در ادامه مطرح کرد: یکی از چالش‌های مهم اقتصادی جامعه ایران در حال حاضر، مساله بیکاری است. ایجاد اشتغال و زمینه‌های کاری، یکی از اولویت های مهم کشور باید باشد، فعال سازی واحدهای کوچک و تولیدی یکی از منابع مهم و قابل اتکا برای اشتغال‌زایی است که نقش موثری برای رفع فقر دارند. اگر از صنایع کوچک حمایت بشود، این ها در شاخص‌های مهم اقتصادی، تاثیرگذار خواهد بود.برخی از صنعتگران نسبت به چالش‌هایی که در مسیر کسب و کارشان وجود دارد گلایه‌مند هستند. عزیزان ما در ستاد تسهیل، زحمت می‌کشند لکن هنوز مشکلاتی وجود دارد و پیشنهاد می‌کنم که این جلسات‌شان را در واحدهای تولیدی برگزار بکنند و صرفا بسنده نشود به جلسات و پیگیری ها تا رفع موانع و مشکلات تداوم داشته باشد.حمایت از صنایع کوچک و تولید کننده ها، مساوی با رفع فقر و ایجاد اشتغال‌ است.

حسینی همچنین اذعان کرد: سالروز پیروزی حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روز، به روز مقاومت نامگذاری شده است. در واقع، این روز را باید روز عزت و سربلندی جامعه اسلامی، نامگذاری کرد. این پیروزی، نقطه‌ عطفی در تاریخ اسلامی است. دستاورد مهم دیگر این نبرد، پیروزی ایران به عنوان تفکر مقاومت رقم خورد و شکست آمریکا به عنوان تفکر استکباری اتفاق افتاد.از جمله کسانی که مفاهیمی چون ایمان به خدا را در عمل تحقق بخشیدن، آزادگان سرافراز ما هستند که در سایه اتصال به خدا، در اسارت، صبوری کردند. آزادگان عزیز ما سرمایه های معنوی جامعه ما هستند. باید این سرمایه‌ها قدر دانست و تجلیل درخورد به عمل آورد.

در پایان حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: مردم بخش رودهن از عملکرد برخی دستگاه‌ها و ادارت در کم توجهی به امر عفاف و حجاب گلایه‌مند هستند، در شورای فرهنگ عمومی، تصویب شد که برخی از مسئولین، مسئولان اصناف را دعوت کنند که جلسه بگذاریم و چاره اندیشی بشود.تاکید ما بر اجتناب از برخورد سلبی و بدنبال برخورد ایجابی هستیم.اگر برخی از دستگاه‌ها و ادارات به وظایف خود نسبت به امر عفاف و حجاب توجه کنند از برخی رفتارهای غیر عفیفانه و ساختار شکنانه جلوگیری می‌شود.

خبرنگار: نازنین سعیدی نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار