مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

۵ دهک اول تحت پوشش بیمه‌ای رایگان قرار می‌گیرند

زنجان (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته سه دهک اول تحت پوشش رایگان بیمه‌ای قرار داشتند گفت افراد مشمول دو دهک ۴و ۵ نیز به‌صورت رایگان می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۵ دهک اول تحت پوشش بیمه‌ای رایگان قرار می‌گیرند

سعید کرمی،ضمن تبریک روز خبرنگار به تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده بیمه سلامت پرداخت و تشریح کرد: یکی از اقدامات شاخص دولت در سال ۱۴۰۱ رایگان کردن بیمه سه دهک اول بود که از ۳۰ خرداد سال جاری دهک های ۴ و ۵ ام امکان برقراری پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت را نیز خواهند داشت.

وی به تخفیف‌های بیمه‌ای برای دهک‌های ۶ تا ۹ اشاره کرد و افزود: برای دهک ۶ که سابقا ۳۰درصد حق بیمه دریافت میشد،۲۰ درصد حق بیمه ، برای دهک ۷ ، ۳۰درصد، برای دهک ۸، ۴۰ درصد دریافت می‌شود و همچنین برای افراد مشمول دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد مبلغ حق بیمه تقلیل یافته است .

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به ۱ ماه بیمه رایگان بیمه ایرانیان برای افرادی که آزمون وضعشان از طرف وزارت رفاه تایید نشده اشاره کرد و افزود: فردی که درخواست بیمه نامه می‌کند تا زمان تعیین دهک برای ۱ ماه تحت پوشش بیمه‌ای رایگان خواهد بود تا پس از دهک‌بندی از تخفیفات دهکی مشمول استفاده کند.

کرمی با بیان اینکه بیمه سلامت اولین ارگان بیمه‌گر است که امکان عقد قرارداد بصورت غیر حضوری دارد،افزود: مراکز طرف قرار داد می‌توانند در سامانه مربوط جهت عقد قرارداد یا تمدید آن بصورت غیر حضوری اقدام کنند.

وی در ادامه از اتمام طرح پزشک خانواده شهری تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در راستای جلوگیری از سیاست های اجرایی موازی و در جهت اقدام به طرح "سلامت خانواده" طرح پزشک خانواده شهری که تا ابتدای شهریور مهلت داشته،جهت تسهیل شهروندان با تمدید ۶ ماهه تا آخر سال به اتمام خواهد رسید.

کرمی در انتها به صندوق حمایت از بیمان خاص و صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: به دنبال تصویب تاسیس این صندوق در سال ۱۴۰۱، ۹ هزار ۳۸۴ بیمه شده در سامانه نشان‌دار شده‌اند و از ۱۰۷ بیماری صعب‌العلاج تعریف شده تا به امروز، ۵۱ مورد درسامانه الکترونیکی شناسایی شده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار