مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

54 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

زنجان (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از تحت پوشش بودن حدود 54 درصد جمعیت استان شامل 604 هزار و 161 نفر در قالب صندوق‌های مختلف این بیمه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
54 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

یعقوب شیویاری امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته بیمه سلامت اظهار کرد: قانون بیمه همگانی در سال 1373 به تصویب رسیده و از سال 1374 به عنوان بیمه خدمات درمانی به‌طور رسمی شکل گرفت که از همان سال در زنجان نیز همزمان با سراسر کشور تاسیس شد.

وی با بیان اینکه از 30 مهر تا 6 آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: عناوین ایام هفته بیمه سلامت به این شرح است:

شنبه 30 مهر: بیمه سلامت، جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور، یک‌شنبه اول آبان: بیمه سلامت، سلامت الکترونیک و سازمان هوشمند، دوشنبه 2 آبان: بیمه سلامت، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، سه‌شنبه 3 آبان: بیمه سلامت، پوشش همگانی و افزایش حمایت مالی، چهارشنبه 4 آبان: بیمه سلامت، سالمندی، پیشگیری و توانبخشی، پنج‌شنبه 5 آبان: بیمه سلامت، نظام ارجاع و مراکز طرف قرارداد و جمعه 6 آبان: بیمه سلامت، مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت.

شیویاری افزود: برگزاری ویژه‌برنامه هفته بیمه سلامت در سطح اداره کل، سخنرانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان و شهرستان‌ها، دیدار با مسئولان استانی از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری دیدار چهره‌به‌چهره با شهروندان در مصلای نماز جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا و برنامه جانبی دیگر از جمله برنامه‌های این هفته در زنجان خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه تا پایان شهریور سال جاری حدود 54 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: این جمعیت شامل 604 هزار و 161 نفر است که در قالب صندوق‌های مختلف بیمه‌ای تحت پوشش بیمه سلامت هستند و اخیراً یک صندوق جدید با عنوان صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز اضافه شده است.

وی با بیان اینکه 868 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان زنجان هستند که بیشترین آن‌ها را بیماران ام‌اس تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: 485 موسسه درمانی طرف قرارداد و 48 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در سطح استان داریم که این مراکز، خدماتی در قالب خدمات سطح یک به روستاییان ارائه می‌دهند.

شیویاری با بیان اینکه بیمه سلامت استان زنجان به‌طور متوسط روزانه یک میلیارد تومان مطالبه به مراکز و موسسات طرف قرارداد خود پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: 80 تا 85 درصد این هزینه‌ها برای خدمات بیمارستانی بوده و 15 تا 20 درصد نیز به‌صورت سرپایی به مراکز بخش خصوصی و درمانگاه‌های طرف قرارداد مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت استان زنجان در پرداخت مطالبات موسسات طرف قراردادی که نسخه‌های خود را به‌صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند، به‌روز بوده و مطالبات آن‌ها تا پایان شهریور سال جاری پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار