پروژه راه آهن خراسان جنوبی عظیم ترین پروژه ریلی کشور

بیرجند (پانا)- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت پروژه راه آهن خراسان جنوبی به طول ۹۱۰ کیلومتر به عنوان عظیم ترین پروژه ریلی کشور، با مشکل و دغدغه تأمین اعتبار روبرو بود و قطعا صندوق توسعه ملی جوابگوی نیاز مالی این پروژه بزرگ نبود.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پروژه راه آهن خراسان جنوبی  عظیم ترین پروژه ریلی کشور

مهندس مودی به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه دولت، پروژه راه آهن استان را جزو اولویت های ریلی وزارت راه قرار داده است، افزود: برای اولین بار در کشور ۹ هزار میلیارد تومان حواله فروش نفت برای تائید به وزارت نفت ارسال شد که به محض تائید، تخصیص اعتبار برای این پروژه انجام خواهد شد و با توجه به برگزاری مناقصه و واگذاری تمام قطعات به جز دو قطعه به پیمانکاران و آمادگی پیمانکاران، عملیات اجرایی آغاز می شود.

وی گفت: حجم قراردادهای ما در حوزه راه استان در این دوره حدود ۶ هزار میلیارد تومان است و دولت سیزدهم در این حوزه، بار مالی سنگینی را در استان برای خود ایجاد کرده که با تحقق آن، بخش عمده ای از مشکلات حوزه راه در خراسان جنوبی طی سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ مرتفع خواهد شد.
وی به وعده تکمیل محورهای بیرجند- نهبندان و بیرجند- قاین با هدف تکمیل کریدور اصلی شرق کشور در سفر رئیس جمهور به استان اشاره و اضافه کرد: در این سفر همچنین بر ضرورت تکمیل محورهای نهبندان- مشهد و راور- دیهوک با هدف تکمیل کریدور شمال - جنوب تأکید شد.
به گفته وی، شهرستان طبس که در بدو الحاق به خراسان جنوبی حتی یک کیلومتر باند دوم نداشت در حال حاضر ۲۰۰ کیلومتر باند دوم دارد.
وی افزود: در حوزه مسکن نیز قرار بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم در سطح کشور بود که سهم استان ۴۰ هزار واحد شامل ۱۸هزار واحد مسکن روستایی و ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است. به گفته وی در این دولت یک سهمیه ۵ هزار واحدی تحت عنوان تسهیلات خودمالکی برای افرادی که دارای زمین هستند و قصد ساخت و ساز دارند به شرط واگذاری واحدها به مصرفکنندگان واقعی، در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۲ هزار نفر برای دریافت این تسهیلات در سامانه ثبت نام کرده اند و بیش از ۲ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده اند.
مهندس مودی اضافه کرد: در این راستا ۳۲ هزار قطعه زمین نیز در بهترین نقاط به لحاظ دسترسی، تأمین شده است. او تأکید کرد: چنانچه تا پایان دولت بانک ها پای کار بیایند تعهدات نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی عملیاتی خواهد شد.
مودی با بیان اینکه برای تأمین زیرساخت های نهضت ملی مسکن دولت هزینه زیادی متحمل شده، افزود : دولت بار سنگینی در ویلاسازی واحدهای نهضت ملی مسکن به دوش خودش گذاشته است.
وی ادامه داد: در صدد هستیم سایتهای نهضت ملی مسکن را آماده آسفالت کنیم و خراسان جنوبی اولین استان کشور در این زمینه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار