مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خبر داد:

هزار نوجوان البرزی در طرح شوق رویش هلال احمر شرکت کردند

کرج ( پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد بیش از ۱۳ هزار نفر از نوجوانان و جوانان این استان در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی موسوم به شوق رویش جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
هزار نوجوان البرزی در طرح شوق رویش هلال احمر شرکت کردند

محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز اظهار کرد: طرح شوق رویش توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر با هدف غنی سازی صحیح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به صورت رایگان اجرا می‌شود.

وی گفت: اجرای این طرح در بخش‌های فرهنگی، هنری، امدادی و ورزشی برنامه ریزی شده که در بخش فرهنگ با رویکرد قرآنی و مذهبی مانند حفظ و قرائت قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه، کارگاه‌های متنوع مهارت زندگی با موضوعات سلامت روان، خودباوری و اعتماد به نفس، ازدواج آسان، پیشگیری از موادمخدر و همچنین کارگاه‌های ادبی همچون شاهنامه خوانی و داستان نویسی است.

خلفی خاطرنشان کرد: بخش هنری شامل عکاسی، تدوین، چرم دوزی، خیاطی، نقاشی، سفالگری، بازیگری و تئاتر، ساخت زیورآلات، نمدبافی، رایانه، خطاطی و دوره‌های امدادی کمک‌های اولیه خواهد بود.

در ادامه معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر البرز یادآوری کرد: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شهرستان و استان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این دوره‌ها است.

وی با بیان اینکه این طرح، با رویکرد آگاه‌سازی و توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی، با تشکیل پایگاه‌های فرهنگی - آموزشی با همکاری و مشارکت مدارس در محلات و مناطق مختلف اجرا می‌شود، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این پایگاه‌ها، زمینه مناسبی را برای مشارکت آن‌ها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام‌المنفعه فراهم می‌کند.

مدیرعامل هلال احمر البرز در خصوص برنامه‌های دیگر این طرح، گفت: برگزاری اردوی علمی پژوهشی درون استانی، ارائه ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری، برگزاری نشست‌های تخصصی، اجرای طرح‌های بشردوستانه و عام المنفعه، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی و همچنین بزرگداشت‌ها و مناسبت‌های مذهبی، توسعه طرح کارآفرینی، برپایی پایگاه‌ها و ایستگاه‌های سلامت و خدمات‌رسان را از مهم‌ترین برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان سازمان در فصل تابستان است.

خلفی خاطرنشان کرد: طرح شوق رویش فرصتی مناسب برای تمرین و آمادگی جوانان برای انجام هر چه بهتر کار گروهی در رویداد‌ها و بحران‌های استانی و کشوری در فصل پویایی و تکاپوی انسان یعنی دوران جوانی، است.

وی تاکید کرد: اکنون این طرح در ۹۶ خانه هلال، شعب هلال احمر البرز و کانون‌های دانش آموزی استان البرز اجرایی شده که علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های شوق رویش می‌توانند به این شعب مراجعه کنند.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار