کارشناس سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش جوادآباد در روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم عنوان کرد:

مدافعین حرم، با استفاده از ارزش‌های دفاع مقدس از حریم جامعه اسلامی ایران دفاع می‌کنند

جوادآباد (پانا) - کارشناس سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش شهر جوادآباد عنوان کرد مدافعین حرم، با استفاده از ارزش‌های دفاع مقدس از حریم جامعه اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مدافعین حرم، با استفاده  از ارزش‌های دفاع مقدس از حریم جامعه اسلامی ایران دفاع می‌کنند

زهرا رحیمی، کارشناس سازمان دانش آموزی شهر جوادآباد در رابطه با مدافعان حرم به پانا بیان کرد:« عبارت مدافعان حرم از اوایل سال ۱۳۹۲ وارد ادبیات اجتماعی ایران شد و در مدت زمان کوتاهی به یکی از ارزش های دفاع مقدس در مقابل تکفیری ها تبدیل شد. مدافعان حرم اغلب در سنین جوانی لباس رزم پوشیدند و به سرزمین دور و غریب رفتند، بسیاری شهید شدند و بسیاری هم روزها و شب های پرخطر در دیاری غریب به سر بردند. کسانی که از سرزمین خود به عراق یا سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) می‌روند در واقع از سرزمین خود دفاع میکنند، البته نیت آن ها خداست اما این دفاع از ایران و جامعه اسلامی است.»

کارشناس سازمان دانش‌آموزی شهر جوادآباد ادامه داد: «کمتر از 10 سال پیش که حرکتی خزنده و سوال برانگیز به یکباره در کشور سوریه عیان شد و تشکل های تحت عنوان دفاع از حقوق مدنی مردم شکل گرفت، ولی در همان اندک از این گروه تندروهایی پدید آمد که بعد از تخریب مقبره حجربن عدی، یکی از اصحاب حضرت علی(ع) مدعی شدند ضمن اشغال کشور سوریه تمام مقدسات از جمله حرم حضرت زینب و حرم حضرت رقیه را تخریب خواهند کرد. با این تهدیدات مسلمانان آزاده جهان بخصوص شیعیان به تکاپو افتادند تا در برابر این اقدامات خصمانه و تفرقه افکن مقابله کنند و فتنه در چشم خود کور شود.»

رحیمی تصریح کرد:«ناگفته نماند در سال ۱۳۹۱ با شکل‌گیری اعتراضات به ظاهر مردمی و به دنبال آن تحرکات مشکوک نظامی در سوریه اولین هسته های مقاومت در برابر تکفیری ها شکل گرفت و عده ای رزمنده غیرت کننده شیعه وارد عمل شدند تا ضمن پاکسازی زینبیه و اطراف محله ی زینبیه در دمشق نیروهای متخاصم تکفیری را عقب برانند آن ها تا حدودی هم موفق شدند ولی این پایان کار نبود زیرا تکفیری ها با بهره گیری از نیروهای تازه نفسی که عمدتا از اروپا گسیل داده شده بودند و تجهیزات نظامی و تبلیغات سعی کردند به پیشروی خود ادامه دهند و با ایجاد رعب و وحشت، شهرها و روستاهای بسیاری را به تصرف در آوردند؛ در چنین شرایطی شیعیان دیگر کشور ها سکوت را جایز ندانستند، به تکاپو افتادند و رو در روی تکفیری ها ایستادند.»

وی افزود:« در یک نگاه کلی رویکرد و تاثیرگذاری مدافعان حرم در عراق و سوریه را در چند بخش میتوان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. مورد اول دفاع از حرم آل محمد (ص) است.اولین و اصلی ترین‌ تفکر شکل گیری گروه های تکفیری، ایجاد و عمیق کردن تفرقه های فکری و اعتقادی بین جامعه های اسلامی بود و آن نیز جز با ایجاد شبهاتی در باب مقام و منزلت اهل بیت (ع) که همواره مورد توجه عموم مسلمانان قرار گرفته بود به دست نمی‌آمد.»

وی اذعان کرد:« مورد دوم جواب دادن به ندای مظلوم است. دین اسلام دین مساوات و برابری و دین عدالت خواهی است که هیچ مسلمانی نباید در برابر دادخواهی خواهران و برادران خود و حتی افراد غیر مسلمان ساکت بماند؛ چنانچه حضرت علی (ع) در نامه پنجاه و سه نهج البلاغه در این باب میفرماید:« امتی که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت و بدون ترس و خوف نگیرد هرگز پاک نمیشود.»

کارشناس سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش شهر جوادآباد ادامه داد:« مورد سوم کور کردن فتنه در‌نطفه است. آنچه از شواهد برمی‌آید، یکی از اهداف شکل گیری های گروه های تکفیری‌ کشاندن دامنه های درگیری به مرز های شرقی عراق و نفوذ به درون ایران بوده است. امری که گروه هایی مثل داعش با پخش تراکت و ساخت تیزرهای تبلیغاتی و حتی نام گذاری برخی مناطق ایران با اسامی جعلی خودشان روی آن مانور میدادند در این شرایط بهتر است قبل از اینکه منتظر تهاجم این جمعیت متخاصم باشیم ، خود به سراغشان برویم و در محل شکل گیری اش آن هارا ناتوان کنیم همان کاری که مدافعان حرم آن را انجام دادند و جالب آنکه تکفیری هایی که سودای نزدیک شدن به مرز های ایران را در سر می‌پروراندند رفته رفته از مرز ها دور شده و حتی فاصله درگیری با مرز به دو هزار کیلومتر رسید.»

وی در ادامه عنوان کرد:« تکفیری ها به خیال خودشان بی حرمتی به ساحت مقدس اهل بیت پیامبر اسلام را برای نشان دادن اسلامی اصیل و ناب جایز می‌دانستند. وقتی این حرکات شیطانی شکل میگیرد هیچ مسلمان آزاده ای نمی‌تواند آرام و قرار داشته باشد پس لازم است جوانان غیرت مندی از ایران، افغانستان، پاکستان، لشکر فاطمیون، تیپ زینبیون، مدافعان حرم و... راهی عراق و سوریه شوند تا در مقابل این افراد ویرانگر و پر از خوف بایستند.»

وی بیان کرد:« یکی از اهداف اصلی تکفیری ها ضربه زدن به ایران اسلامی است. آن ها این تفکر غلط را در ذهن خود می پروراندند که با گسترش حکومت به ظاهر اسلامی‌ خود مناطقی از ایران را تصرف‌ کنند و قلمرو حکمرانی خود را تا کشور افغانستان و حتی تاجیکستان گسترش دهند، ولی مدافعان حرم این خیال شوم را نقش بر آب کردند و حضور این دلاور مردان بهترین ارمغان را برای مردم ایران به بار آورد.»

رحیمی در آخر گفت:« به هرحال با آزاد سازی مناطق زیادی از سوریه و عراق گروه های تکفیری یا نابود شده اند یا قدرت قبلی شان را از دست دادند اما آنچه از مدافعان حرم در یاد و خاطره ها ماند و می ماند دلاور مردانی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، سردار شهید حسین همدانی ، شهید سید مصطفی موسوی و دیگر شهیدان بزرگوار بوده است. مردان سلحشوری که از جان خود گذشتند تا در صف سربازانی قرار گیرند که سربند زیبایشان کلنا عباس و یا زینب جاودانه بدرخشد.»

دانش‌آموز خبرنگار: تارا رضا پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار