دانش‌آموز دارنده مقام دوم استانی جشنواره نوجوان خوارزمی محور دست‌سازه:

دانش‌آموزان با شرکت در جشنواره‌ها، با استعدادها و توانمندی‌های خود آشنا می‌شوند

جوادآباد (پانا) - دارنده مقام دوم استانی جشنواره نوجوان خوارزمی محور دست‌‌سازه، کلید دستیابی به هر موفقیت را اراده و خواست خداوند دانست و گفت دانش‌آموزان با شرکت در محورهای مختلف جشنواره نوجوان خوارزمی و یا دیگر جشنواره‌ها و مسابقات، بهتر با استعدادها و توانمندی‌های خود آشنا می‌شوند و کسب رتبه در این زمینه‌ها باعث تقویت اراده و اعتماد به نفس دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۰۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با شرکت در جشنواره‌ها، با استعدادها و توانمندی‌های خود آشنا می‌شوند

فاطمه ناصریان، دارنده رتبه دوم استانی جشنواره نوجوان خوارزمی محور دست‌سازه، دانش‌آموز پایه نهم از دبیرستان شهدای طغان بخش جوادآباد، در رابطه با نحوه شرکت خود در جشنواره نوجوان خوارزمی به پانا بیان کرد: «وقتی معلم راهنما ما بخشنامه جشنواره نوجوان خوارزمی را بهمن ماه سال گذشته در کلاس توضیح داد، من و دوستم ستایش بیژنگی تصمیم گرفتیم در محور دست‌‌سازه جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کنیم. بعد از مطالعه شیوه‌نامه و راهنمایی که از معلم راهنمایمان گرفتیم در طی دو روز پروژه های کتاب کار و فناوری پایه خود را بررسی کردیم.»

وی ادامه داد: «سپس در اینترنت جستجوهای زیادی کردیم و در مورد بازی‌های آموزشی موجود در بازار تحقیق کردیم. همچنین از چند اسباب بازی فروشی بازدید کردیم و از نزدیک اسباب بازی‌های آموزشی موجود در بازار را دیدیم. بعد از صحبت با معلم راهنما تصمیم گرفتیم نوعی ماشین آموزشی که هم مرتبط با پروژه درسی کتاب کار و فناوری و هم به صورت اسباب بازی آموزشی بود را بسازیم. ما نام دست‌‌سازه خود را "آهنگ یادگیری" گذاشتیم، زیرا با هر پاسخ درست آهنگ بازی نواخته می‌شود و فرد متوجه می‌شود که به سوال پاسخ درست داده است.»

این دانش‌آموز موفق اظهار کرد:« از جمله تجربه هایی که ما در طی این پروژه کسب کردیم می‌توان به کسب مهارت کار گروهی اشاره کرد همچنین متوجه شدیم می‌توانیم از مواد اولیه و در دسترس و مواد بازیافتی استفاده کنیم. ما توانستیم مهارت کار با ابزارهای مختلف کارگاه مدرسه را کسب کنیم همچنین امکان گسترش این دست‌ سازه به اکثر دروس مثل معنی لغات فارسی، عربی و یا حتی مسائل ساده ریاضی وجود دارد و خوشحالیم که توانستیم با کمک و همدلی و یاری یکدیگر رتبه دوم استان را کسب کنیم که این تجربه بسیار لذت بخشی بود.»

وی در رابطه با عوامل موفقیتشان بیان کرد: «عواملی که باعث موفقیت ما در این پروژه شد، اول یاری و کمک خداوند بوده است، زیرا بدون اراده خداوند هیچ موفقیت و اقدامی صورت نمی‌گیرد؛ همچنین راهنمایی دبیر راهنما، مدیر آموزشگاه و مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی منطقه، در کنار علاقه جدی من و دوستم در ساخت این دست‌‌سازه آموزشی بسیار موثر بود.»

ناصریان افزود: «یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث موفقیت ما شد خانواده‌مان بود. آنها ما را در طی انجام پروژه بسیار تشویق می‌کردند که یک اثر ارزشمند بسازیم که در زندگی کارایی داشته باشد و آن را به دیگران نیز معرفی کنیم؛ آنها هیچوقت از حمایت و تشویق ما دست برنداشتند. همچنین معلم راهنمایمان نیز در این زمینه بسیار موثر بود و تا آخرین مراحل کار، ما را حمایت و راهنمایی کرد.»

دانش‌آموز جوادآبادی با بیان پیشنهادی برای همسالان خود گفت: «پیشنهاد ما برای دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در جشنواره نوجوان خوارزمی این است که ابتدا استعداد و توانمندی خود را در میان محورهای جشنواره نوجوان خوارزمی بسنجند و سپس از معلم راهنما کمک و مشورت بگیرند که بتوانند یک اثر خوب و قابل استفاده برای خود و دیگران تهیه کنند، همچنین در طول مسابقه و جشنواره نیز هرگز ناامید نشوند و دست از تلاش و کوشش برندارند و به خدا توکل داشته باشند.»

دارنده مقام دوم استانی در جشنواره نوجوان خوارزمی محور دست‌سازه در پایان اذعان کرد: «شرکت در مسابقات و جشنواره ها باعث شناسایی استعدادها و علایق دانش‌آموزان می‌شود. دانش‌آموزان با شرکت در محورهای مختلف جشنواره نوجوان خوارزمی و یا دیگر جشنواره ها و مسابقات بهتر با استعدادها و توانمندی های خود آشنا می‌شوند و به خوبی در می‌یابند که در چه زمینه‌هایی استعداد و توانمندی دارند که این در زمان انتخاب رشته بسیار موثر است، همچنین کسب رتبه در این زمینه ها باعث تقویت اراده و اعتماد به نفس دانش‌آموزان می‌شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: معصومه حاجی پور شندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار