خبرنگار با پشتکاری که صدای مظلومیت مردم بود

شهید محمود صارمی از همان کودکی دوست داشت در آینده آنقدر درس بخواند که معروف شود که همانطور هم شد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگار با پشتکاری که صدای مظلومیت مردم بود

محمود صارمی در سال ۱۳۴۷ در یکی از روستاهای شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان متولد شد و از آن جایی که خانواده او به کار کشاورزی مشغول بودند و پدر خانواده گاه و بیگاه برای یافتن کار راهی کشور کویت می‌شد پس لازم بود کودکان از همان سال‌های نخستین زندگی، دوشادوش خانواده مشغول به کار شوند.

وی دوره ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند و برای ادامه تحصیل روانه شهرستان بروجرد شد و در منزل خواهرش سکونت کرد و پس از شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد.

خانواده شهید محمود صارمی هم به شهر مهاجرت کردند و بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند. وی مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت‌و به دلیل علاقه ی بسیارش به ورزش کاراته درکنار کار کردن و تحصیل به کلاس کاراته رفت و در فاصله کوتاهی موفق به کسب کمربند مشکی و اخذ کارت مربی گری شد و در این عرصه رتبه های کشوری زیادی کسب نمود.

شهید صارمی پس از چند ماه موفق به استخدام در سازمان ایرنا شد و سپس تشکیل خانواده داد و در سال۷۲خداوند فرزندی به او عطا کرد و نامش را سینا نهاد.شهید صارمی با پشتکار فراوان، هنگام اشتغال در خبرگزاری، تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد ادامه داد و در سال 74 موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی در رشته جغرافیای انسانی با گرایش روستایی شد.‎ ‎

شهید صارمی در سال ۱۳۷۵ طی حکمی از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به مسئولیت دفتر مزارشریف افغانستان منصوب شد و در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان، توسط نیروهای افراطی و متحجر گروهک طالبان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.او با تنها سلاحش که ایمان و قلمش بود در آن وضعیت بحرانی کشور مصیبت زده افغانستان توانست مظلومیت مردم ستمدیده، زجر کشیده و بی‌دفاع و بی گناه به ویژه مردم مزار شریف، و جنایت گروه ضد بشری، متحجر و خائن طالبان را به گوش جهانیان برساند.

این شهید بزرگوار در طی بیش از دو سال، حضورش در افغانستان بارها فریاد مظلومیت مردم ستمدیده و رنج کشیده آن دیار مصیبت زده را به گوش جهانیان رساند.

شهید صارمی خبر حمله طالبان و سقوط مزارشریف را با خون خود به سراسر جهان مخابره کرد و در نهایت پرواز روحش، خود به تنهایی خبر شد و به همین دلایل روز ۱۷ مرداد به دلیل شهادت ایشان ،روز خبرنگار نامگذاری شد

دانش آموزخبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار