امام جمعه کاشمر:

اصحاب رسانه باید به قانون و اخلاق اسلامی پایبند باشند

کاشمر(پانا)- امام جمعه شهرستان کاشمر گفت اصحاب رسانه باید به قانون و اخلاق اسلامی پایبند باشند و از سیاه‌نمایی پرهیز کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اصحاب رسانه باید به قانون و  اخلاق اسلامی پایبند باشند

حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری امام جمعه کاشمر با اشاره به ۱۷ مردادماه روز خبرنگار بیان کرد: یکی از شیوه های رعایت تقوا، رعایت اخلاق در سخن گفتن است و همچنین اخلاق در سخن گفتن رعایت اخلاق در انتقال خبر است.

وی ادامه داد: خبر، تحلیل و اطلاعات مانند هوایی است که استنشاق می کنیم که از طریق اکسیژن، دی اکسید کربن و سمومات می تواند وارد مویرگ های ما بشود و به بدن ما قوّت یا ضعف بدهد، به همین دلیل کار خبر گفتن و خبر شنیدن مهم است.

امام جمعه شهرستان کاشمر با بیان اینکه از جلوه های تمدّن به ویژه تمدّن اسلامی رعایت اخلاق در حوزه خبر است، اظهار کرد: کسانی که شغل شان خبرنگاری است، با این هویت به میدان آمده‌اند و کارشان بسیار مهم است. خبرنگاران نسبت به این موضوع بایستی توجه بیشتری کنند، زیرا صاحبان رسانه و متولیان تأمین هوای تنفسی اند.

وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به قانون و البته اخلاق اسلامی پایبند باشند و یکی از وظایف مهم خبرنگار پرهیز از سیاه نمایی به نام شفافیت و عدم همراهی با خبرگزاری‌ های دشمن است وخبرنگاران از تهمت زدن و پخش یک خبر قبل از اثبات و یا یک جرم قبل از اثبات جرم پرهیز کنند، همچنین از عیب جویی بی‌ منطق و از اتهام زدن به نام نقد و انتقاد و یا اصلاح و مطالبه‌‌گری پرهیز کنند و اصلاح و مطالبه گری نباید باعث سلب اعتماد عمومی شود.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار