فرماندار شهرستان بن:

خسارت کشاورزان بارده به زودی پرداخت می‌شود

بن (پانا) - فرماندار شهرستان بن در جلسه ای به مناسبت اولین سالگرد سیل ویرانگر بارده، از پرداخت خسارت کشاورزان آسیب‌دیده از سیل بارده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
خسارت کشاورزان بارده به زودی پرداخت می‌شود

رضا علی بیگی گفت: اعتبار حوزه کشاورزی، نهاده‌های دامی و دام که بر اثر سیل سال گذشته در روستای بارده آسیب دیدند ابلاغ شده و ظرف روزهای آینده پرداخت می‌شود.

وی افزود: سه روز قبل از وقوع بارش‌های سیل‌آسا جلسات مدیریت بحران استانی و شهرستانی تشکیل شد، به همین دلیل دهیاران، شهرداران، دستگاه‌های خدمات‌رسان، دستگاه‌های امدادی و... آمادگی لازم برای مقابله با بحران را پیدا کردند.

فرماندار شهرستان بن ادامه داد: حضور به موقع در بحران به دلیل صدور هشدارها و آمادگی از پیش ایجاد شده بود.

علی‌بیگی عنوان کرد: نیروهای جهادی، بسیجیان، اقشار مختلف مردم و... در کنار همه نیروهای امدادی و خدمات‌رسانی در قضیه سیل مخرب روستای بارده حضور فعال داشتند و تلاش کردند مشکلات مردم را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بحران سیل، در بازسازی خرابی‌های بوجود آمده در روستای بارده شاهد نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان کشوری و استانی بودیم.

فرماندار شهرستان بن اضافه کرد: حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای بارده باعث شد تا اعتبارات خوبی به جهت جبران بخشی از خسارت‌های عمده وارده به روستا اختصاص داده شود.

علی‌بیگی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف همچون جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری از ابتدای حادثه در محل حضور داشت و تلاش کردند پروژه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت را به سرانجام برسانند.

وی تاکید کرد: تنها در حوزه آسفالت معابر مبلغ ۲ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران شهرستان بن اعتبار اختصاص داده شد.

فرماندار شهرستان بن تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی شده است همه کوچه‌های روستای بارده با استفاده از قیر رایگان که توسط رئیس بنیاد مسکن کشور به روستا اختصاص داده شد، آسفالت شود.

علی‌بیگی یادآور شد: لایروبی مسیل روستا، پروژه عظیمی بود که توسط ماشین‌آلات بسیاری انجام شد همچنین در عرض چند روز سیل‌بند در اطراف روستا ایجاد شد.

وی با اشاره به پیست اسکی بارده، افزود: طی دو هفته گذشته توسعه زیرساختی این پیست آغاز شده است و مانور عملیاتی تعریض گردنه بارده به سمت روستا و همچنین ایجاد دو پارکینگ در حال انجام است.

فرماندار شهرستان بن ادامه داد: سد خاکی روستای بارده در اثر سیل از بین رفته بود که با انجام اقدامات و تخصیص ۶ میلیارد تومان در حال انجام است و همچنان نیازمند اعتبارات بیشتر است.

علی‌بیگی عنوان کرد: به ۸۶ واحد آسیب دیده از سیل تسهیلات احداثی داده شده که شامل ۲۳۰ میلیون تومان برای هر واحد است و همچنین ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از طریق بنیاد مسکن به هر واحد اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمک بلاعوض در زمینه ‌شبکه برق برای ۳۰۰ واحد روستایی در بارده در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان بن اضافه کرد: اعتبار حوزه کشاورزی، نهاده‌های دامی و دام که بر اثر سیل سال گذشته در روستای بارده آسیب دیدند ابلاغ شده و ظرف روزهای آینده پرداخت می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه آقابابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار