فرماندار شهرستان نایین:

تقویت زیست‌بوم کسب و کار در نایین با هم‌افزایی بخش‌های مختلف میسر است

نایین (پانا) - فرماندار شهرستان نایین گفت دولت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را حمایت از زنان کارآفرین در عرصه اقتصادی قرار داده است و هم‌افزایی بخش‌های مختلف موجب تقویت زیست‌بوم کسب و کار در سطح شهرستان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۲۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تقویت زیست‌بوم کسب و کار در نایین با هم‌افزایی بخش‌های مختلف میسر است

محمد کریمی در حاشیه رویداد کارکشف با موضوع اشتغال، امید، آینده در حوزه اشتغال‌آفرینی اجتماعی زنان استان اصفهان در شهر نایین در گفت و گو با پانا اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت، حمایت از زنان کارآفرین در عرصه اقتصادی است و تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات و حمایت از انها به کار می گیرد.

وی ادامه داد: فعالیت بانوان در عرصه اقتصادی و وجود زنان کارآفرین به عنوان مهمترین مساله‌ای است که امروزه بانوان فعال در عرصه کسب و کار، اقتصاد و تولید به آنان نیاز دارند تا بتوانند با حمایت‌های دولت در این زمینه فعالیت مستمر خود را ادامه دهند.

فرماندار شهرستان نایین خاطرنشان کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، آگاه کردن و پشتیبانی جهت استفاده از فرصت های موجود برای زنان تحت پوشش و دارای خرده کسب و کارها و بهبود و مشاوره کسب و کار لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اکنون انسجام خوبی در میان بانوان کارآفرین و کارجو و افرادی که فعالیت اجتماعی دارند ایجاد شده است، گفت: افزایش آگاهی نسبت به برند، افزایش فروش محصول و خدمات، ایجاد تمایز نسبت به رقیبان، شبکه‌سازی، جذب و تامین بازار برای فروش دریافت مشاوره برای بهبود کسب و کار از جمله درخواست های بانوان در این حوزه است که باید رسیدگی شود.

کریمی افزود: هم‌افزایی بخش‌های مختلف جامعه موجب تقویت زیست‌بوم کسب و کار در سطح شهرستان خواهد شد و همچنین تولید، راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی و فصلی از دیگر راهکار ها برای بهبود فضای کسب و کار خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را فرهنگ سازی و افزایش مهارت های کارآفرینی در قالب بازی های کارگاهی و تجربه نوردی عنوان و بیان کرد: این رویداد از طریق سامانه ملی کارآفرینی در قالب سه مرحله شامل کارپویه، کارکشف و کار آغاز برای زنان سرپرست خانوار پیش بینی شده است که اولین جلسه تحت عنوان کارپویه به صورت حضوری در نایین با حضور اساتید از سوی دفتر امور بانوان استانداری اصفهان برگزار شد.

کریمی با بیان اینکه ادامه روند مشاوره و پشتیبانی ازکسب و کارهای بانوان به صورت آنلاین خواهد بود، ادامه داد: اولویت حضور برای شرکت در این رویداد با زنان سرپرست خانوار بوده و برای اجرایی شدن و بهره وری هر چه بیشتر آن در شهرستان از کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی و خیریه های فعال شهر کمک گرفته شد و مدیران شهرستانی با هدف تسهیل و از میان برداشتن مسائل پیش روی کسب و کارهای خرد و کوچک، در رویداد حاضر شدند و مشکلات و مسائل بانوان را از زبان آنها شنیدند.

خبرنگار: مهدیه اشکستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار