‌تاکید بابویی بر تقویت ‌نظام استعداد‌یابی در ورزش دانش‌آموزی

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در پیامی به‌مناسبت آغاز مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور در تابستان ۱۴۰۲ بر تقویت بیش از پیش نظام استعداد‌یابی در ورزش دانش‌آموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
‌تاکید بابویی بر تقویت ‌نظام استعداد‌یابی در ورزش دانش‌آموزی

متن پیام حسین بابوئی به شرح زیر است:

«اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین

ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت فرا‌رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان آقا امام حسین(ع) و یاران با‌وفایش، امیدوارم که اینجانب به‌همراه شما دانش‌آموزان عزیز و همکاران شریف از فرصت تقارن ایام برگزاری مسابقات با ماه محرم نهایت بهره را برده و با استعانت از آقا امام حسین (ع) شاهد اجرای رویدادی اثر بخش در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی باشیم.

حضور پرشور و با نشاط شما عزیزان، در جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور موجب افتخار و شایسته تقدیر و تشکر است. توجه به ورزش مورد تاکید پیامبر مکرم اسلام (صلی ا... علیه و آله و سلم) و امامان معصوم (علیهم السلام) بوده است و این امر به خوبی جایگاه و نقش ورزش و تندرستی را در رشد اندیشه، جسم و روح افراد جامعه نشان می‌دهد.

‌بدون تردید تربیت‌بدنی، ورزش و فعالیت‌های جسمانی، بویژه جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی دانش‌آموزی به‌عنوان کارگاه عظیم تعلیم و تربیت، ابزاری موثر در مسیر رشد ارزش‌های اخلاقی، سلامت و فرهنگ صلح و دوستی است. مدارس دوستدار و حامی تربیت‌بدنی و ورزش، مدارسی پرتلاش، پرنشاط و زنده خواهند بود و مدارس امروز ما به این طراوت و نشاط نیازمند می‌باشند.

‌فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با اعتقاد راسخ و عملی به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در چارچوب سیاست‌های دولت مردمی و وزارت آموزش و پرورش، ‌با ایمان به نقش بی‌بدیل آینده‌سازان این مرز و بوم و با ابتنا بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در پیشرفت همه‌جانبه کشور تلاش می‌کند با بکار گرفتن همه امکانات ملی، معنوی و فرهنگی با ایجاد فضاهای پرنشاط و پویا و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی دامنه این حرکت فرهنگی را در زندگی روزمره دانش‌آموزان توسعه دهد تا آنان در آینده به عنوان شهروندانی سالم، با ایمان، هوشمند، قدرتمند، با نشاط، متفکر، کارآمد و موثر به پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس اسلامی خدمت کنند.

در همین راستا از کلیه همکارانم می‌خواهم، با توجه به نقش بی‌بدیل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در یادگیری، علم‌آموزی، شادابی و نشاط مدارس و ارتقاء سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و معلمان نسبت به توسعه همه‌جانبه جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی که عاملی انگیزش بخش جهت حضور مستمر کلیه مخاطبین در فضای ورزش تربیتی می‌باشد و نیز تقویت بیش از پیش نظام استعداد‌یابی در ورزش دانش‌آموزی، اهتمام جدی داشته باشند.

امیدوارم شما دانش‌آموزان ورزشکار با اقتدا به شهیدان به‌عنوان قهرمانان واقعی ملت سرافراز ایران اسلامی،‌ به توصیه ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر توجه جدی به تحصیل، تهذیب و ورزش عمل نموده و با گام‌هایی استوار در مسیر توسعه همه‌جانبه کشور حرکت کنید.

لازم می‌دانم صمیمانه از تلاش‌های ارزشمند و خستگی‌ناپذیر مدیران محترم مدارس، اولیاء، دانش‌آموزان، مربیان، سرپرستان، مسئولین انجمن‌های ورزشی، داوران و کلیه مدیران محترم آموزش و پرورش در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری به‌ویژه همکاران عزیز استان‌های میزبان شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد که متعهدانه نسبت به برنامه‌ریزی، حمایت و اجرای جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی دانش‌آموزی سراسر کشور همت نموده‌اند کمال تشکر و امتنان را ابراز نمایم.

در پایان از همه عوامل اجرایی و فرهنگی سی و نهمین دوره مسابقات ورزشی پسران و سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دختران سراسر کشور که با نام شهدای ارجمند مدارس زینبیه و ثارالله شهرستان میانه و نیز شهید شاخص ورزش کشور، شهید روح الله عجمیان مزین گردیده است بویژه وزیر محترم آموزش و پرورش تشکر می‌نمایم و توفیق همگان را در ارتقای سلامت جسمی و روحی و ایجاد فضاهای سالم ورزشی - تربیتی برای دانش‌آموزان عزیز از خداوند متعال خواستارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار