نبی باقری‌ها در گفت‌وگو با پانا:

شرایط فوتبال ما هر روز ترسناک‌تر می‌شود

چرا باید مجری تلویزیون وارد مربیگری شود/ ۵ تیم مدعی هستند/ پرسپولیس شانس اول قهرمانی است/ همه می‌دانیم باقری را برای چه چیزی کنار گذاشتند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است با شرایطی که فوتبال ما دارد هر روز ترسناک‌تر می‌شود و واقعا هم کسی نیست که جلوی این اتفاقات را بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۹۱۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
شرایط فوتبال ما هر روز ترسناک‌تر می‌شود

نبی باقری‌ها در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل‌و‌انتقالات لیگ برتر اظهار داشت: «بازیکنان خوبی گرفتند. بازیکنانی هم که مد نظر کادر فنی بودند را توانستند تمدید کنند. تیم کامل است و تنها اگر بتوانند یک مهاجم ششدانگ گلزن خارجی بگیرند، می‌توانند شرایط خوبی رقم بزنند. در این مدت هم توانستند از ۵ بازی تدارکاتی هم همه را ببرند. البته که نباید در باد این بردها بخوابند. این تیم باید در ۳ جام بازی کند و بدون شک به یک مهاجم خوب نیاز داریم. بالاخره مصدومیت و محرومیت هم وجود دارد و باید فکر همه جا را کرد.»

وی افزود: «نمی‌دانم مشکل سربازی سرلک بالاخره چی شد. او عصای دست پرسپولیس است و هر طور شده باید تلاش کنند تا او حفظ شود. این که فقط مهاجم خارجی باشد اما کیفیت خوبی نداشته باشد، فقط دور ریختن پول است. مثلاً پریرا از لحاظ آماری می‌گفتند خوب است اما دیدید که چطور بود. آن آمار فکر می‌کنم کار دلال‌ها بود. وگرنه با یک سرچ کردن ساده می‌شود ریز آمار هر کسی را درآورد. البته مهاجم آن‌قدر بدی هم نبود. ضعیف‌تر از آن هم در پرسپولیس داشتیم. شهاب زاهدی کلاس بالایی دارد اما پست تخصصی‌اش مهاجم نوک نیست. بازیکنی مثل مجتبی محرمی کم بود که هر پستی او را بازی می‌دادند، عالی بود. الان دیگر باید برای هر خط بازیکن تخصصی داشت.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «این تیم باید ۳ جام شرکت کند. ما نیاز به بازیکن بزرگ داریم. برای بازی در آسیا می‌بینید که چه خریدهایی می‌کنند. اصلا قابل مقایسه با عربستان که نیستیم. آن‌ها برای رده‌های سنی مختلف، زمین‌های استاندارد با زمین‌های ابعاد مشخص دارند. الان اکثر زمین‌های ایران خشک شده است و همین طور پیش برود، پسرفت هم می‌کنیم.»

نبی باقری‌ها درباره جدایی باقری، کمال و سیامک گفت: «کریم باقری مشخص است که چطور و برای چه چیزی کنار گذاشته شد. مسئول پرسپولیس را چه کسی انتخاب می‌کند؟ همان‌ها هم گفتند، کریم نباشد. مسئول پرسپولیس مگر از خودش اراده‌ای دارد؟ آن‌ها فقط انتخاب می‌شوند و پول را بین اعضا تقسیم می‌کنند. وگرنه مگر می‌توانند بدون اجازه ‌بالا دستی اسپانسر بگیرند؟ کمال و سیامک هم بخاطر شرایط سنی جدا شدند. البته برای باشگاه زحمت کشیدند و باید شکل بهتری با آن‌ها برخورد می‌شد.»

وی با اشاره به شروع فصل جدید و بازی با آلومینیوم خاطرنشان کرد: «آلومینیوم جزو تیم‌های خوب بوده و بازی سختی داریم. همیشه بازی‌های اول دشوار است اما باید از همین ابتدا با صلابت و ثبات پیش برویم. لیگ سختی در پیش داریم. سپاهان، استقلال، تراکتور و ذوب‌آهن هم به دلیل حضور ربیعی مدعیان قهرمانی هستند. پرسپولیس هم در این ۵ بازی تدارکاتی پیش فصل نشان داد که آماده است. این تیم اسکلت خود را حفظ کرده است. سپاهان همیشه تیم قدرتمندی داشته و زمان ما هم همین‌طور بود. اما مهم استفاده از امکانات و نفراتی است که در اختیار مربی است. مثلاً در چند بازی یحیی از عمری بازی گرفت و موفق هم بود. مربی باید بتواند از بازیکنش بازی بگیرد.»

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه شرایط فوتبال ایران هر روز ترسناک‌تر می‌شود، افزود: «آیا الان به من اجازه می‌دهند بروم تلویزیون و مجری شوم؟ چطور فدراسیون بدون هیچ فیلتری اجازه می‌دهد هرکسی وارد کلاس‌های مربیگری شود و مدرک بگیرد؟ حتی شیرینی فروش هم مدرک A دارد. تیم نیروی زمینی نقطه پرتاب خیلی از مربیان جوان می‌تواند باشد اما چطور توتونچی که مجری است، سرمربی شده است؟ تحقیق که کردیم دیدیم به پشتوانه‌ پدرش تیم گرفته است. آن وقت می‌آیند از اینکه متخصصان بیرون هستند، ایراد می‌گیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار