در گفت‌وگو با پانا:

نبی باقری‌ها: پرسپولیس دو هفته سرنوشت‌ساز پیش رو دارد

الان وقت زیبا بازی کردن نیست/دربی مساوی نمی‌شود

تهران (پانا)- پیشکسوت پرسپولیس معتقد است سرخپوشان دو هفته سرنوشت‌ساز پیش رو دارند که باید با تمرکز بالا بازی کنند و حق اشتباه ندارند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نبی باقری‌ها: پرسپولیس دو هفته سرنوشت‌ساز پیش رو دارد

نبی‌الله باقری‌ها در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به پیروزی خفیف پرسپولیس مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: «بازی مهمی را بردیم که تاثیر آن در هفته‌های پایانی مشخص می‌شود. تیم‌های محمد ربیعی همیشه خوب بازی می‌کنند و با کیفیت هستند. آنها امسال بهترین خط دفاعی را داشتند و قبل از بازی با پرسپولیس تیمی بودند که تنها ۲ بازی را باخته بودند.این نشان می دهد مس رفسنجان توانسته عملکرد موفقی داشته باشد. به هرحال وقتی تیمی مقابل پرسپولیس ده نفره می‌شود، کار سختی پیش رو دارد. اما با این وجود تیم حریف موقعیت چندانی به ما نداد و حتی دقایق آخر بازی برای به تساوی کشاندن نتیجه خیلی روی دروازه فشار آورد.»


وی افزود: «در این مقطع معتقدم دیگر نباید هواداران برای زیبا بازی نکردن تیم به بازیکنان و مربیان فشار بیاورند. واقعا در این مقطع زیبا بازی کردن مهم نیست و فقط باید امتیازها را جمع کنیم. گرفتن ۳ امتیاز از مس آن هم در رفسنجان واقعا دشوار است و این برد حساسی بود. اگر اینجا امتیاز از دست می دادیم واقعا کار برای رسیدن به سپاهان سخت می شد. همه باید حمایت کنیم تا تیم روند بردهایش را ادامه دهد. تداوم در کسب پیروزی باعث می‌شود تا همچنان امیدوارانه برای قهرمانی پیش برویم. دیگر حق اشتباه نداریم و فقط باید ببریم.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «فوتبال جزئی از زندگی است. در مقطعی امسال لیگ به‌خاطر اتفاقاتی دستخوش تغییرات شد. بازیکن و مربی هم تحت فشار قرار گرفتند. به خصوص یحیی او مسئولیت اجتماعی و مردمیاش را انجام داد و حقش نبود آن همه هجمه علیه او انجام شود. با همه این اتفاقات همین که تیم توانست در کورس قرار بگیرد، خودش نکته مثبتی است.»

نبی باقری ها گفت: «لیگ بی برنامه‌ای داریم و با گذشت ۲۲ سال از حرفه ای شدن لیگ، هنوز در برنامه‌ریزی و امکانات اولیه دچار مشکل هستیم. اما الان ۶ هفته باقی مانده است و چیزی مشخص نیست. همه شانس قهرمانی دارند. آخر فصل انگیزه‌های شخصی و تیمی بالاست. بازیکنان به‌خاطر اینکه برای فصل آینده بتوانند تیم جدید و قرارداد بالا بدست بیاورند، با تمام قوا بازی می کنند و این کار را سخت می‌کند. امتیاز گرفتن از هیچ تیمی آسان نیست.»

وی افزود: «در این مقطع دیگر تیمی حق اشتباه ندارد. بازی کردن با تیم های قعر جدولی هم سخت‌تر است. من در پرسپولیس همان سالی که با قطبی قهرمان شدیم، شرایط سختی را تجربه کردیم. وقتی تیم ها شما را تعقیب می‌کنند، ناخودآگاه روی صدرنشین فشار است. الان هم این فشار روی سپاهان است و برد پرسپولیس باعث استرس آنها می‌شود. اگر آن سال قهرمان شدیم، به‌خاطر صبری بود که قطبی و تیم داشت. بعد از شکست مقابل استقلال اهواز توانستیم نتایج خوبی بگیریم و در آخرین بازی هم آن ثانیه‌های آخر قهرمانی را گرفتیم.»

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «الان هم تیم ما چیزی از دست نداده است. باید دربی را ببریم. فکر می‌کنم این دربی مساوی نمی‌شود. هر دو تیم نیاز به برد دارند و مساوی بدون شک به نفع سپاهان خواهد بود و تا حدود زیادی جام از دست سرخابی‌ها خارج می‌شود. پس دو تیم برای برد مبارزه می‌کنند. پرسپولیس تیمی است که به بازیکن متکی نیست و در هر بازی بازیکنان مختلف گل می‌زنند. الان هم توانسته خودش را ثابت کند. من در پایه‌ها کار کردم و می دانم که مثل عمری بازیکن زیاد داریم. اما کادر فنی نمی‌تواند همزمان از چند بازیکن جوان استفاده کند. چون نه مدیر پشت مربی است و نه هوادار تاب و توان بازی دادن به بازیکن جوان را دارد. مربی هم چون باید پاسخگوی نتایج باشد، ریسک نمی کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار