عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

هدایت تحصیلی باید متناسب با بازار کار باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی باید متناسب با بازار کار باشد عنوان کرد که یکی از نگاه‌های پیشگیرانه در حوزه امنیت غذایی توجه جدی به هنرستان‌های کشاورزی است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی باید متناسب با بازار کار باشد

احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره اینکه چرا دانش‌آموزان و خانواده‌ها از رشته‌های کشاورزی استقبال نمی‌کنند، گفت: «یکی از اقدامات مهمی که وزارت آموزش و پرورش در حوزه هدایت تحصیلی باید انجام دهد این است که بتواند دانش‌آموزان را به سمت رشته‌هایی که موردنیاز بازار کار در‌ آینده است، سوق دهد.»

هدایت تحصیلی باید متناسب با بازار کار باشد

آزادی‌خواه عنوان کرد: «نهادی مانند آموزش و پرورش که متولی تعلیم و تربیت در کشور است باید بتواند راهبردهایی جهت هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان متناسب با نیاز بازار کار ایجاد کند.»

وی افزود: «یکی از حوزه‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است رشته‌های مرتبط با هنرستان‌های کشاورزی است. سال‌هاست که ما از رشته‌های تحصیلی غفلت کرده‌ایم و استعدادهای دانش‌آموزی‌مان را به سمت بازار کار و از جمله موضوع امنیت غذایی کشور هدایت نکرده‌ایم.»

اهمیت توجه به رشته‌های کشاورزی در جهت تأمین امنیت غذایی

عضو کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: «با توجه به وضعیت امنیت غذایی در دنیا از نیازمندی‌های حوزه کشاورزی در کشورمان غافل شده‌ایم و از سوی دیگر توجهی به ایجاد رشته‌های جدید در حوزه کشاورزی نداشته‌ایم. علم کشاورزی در دنیا متحول شده است و برای تأمین امنیت غذایی باید رشته‌های مرتبط با حوزه غذا توسعه پیدا کرده و به‌روزرسانی شود.»

احیای هنرستان‌های کشاورزی یعنی نگاه پیشگیرانه

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: «در حوزه کشاورزی اگر سرمایه‌گذاری کنیم درواقع پیشگیری کرده‌ایم زیرا موضوع بهداشت غذا با سلامت جسم ارتباط مستقیم دارد. به‌جای توجه به نیاز پزشکی جامعه باید نگاه پیشگیرانه داشته باشیم و به احیای هنرستان‌های کشاورزی در راستای همان پیشگیری که عنوان شد توجه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار