مشاور دبیرستان شایستگان شهرستان ملارد در همایش هدایت تحصیلی دانش‌‌آموزان:

برنامه‌ریزی برای اشتغال و هدایت تحصیلی، گامی مهم برای هدفمندی آینده دانش‌‌آموزان است

ملارد (پانا) - مشاور آموزشگاه دخترانه شایستگان ملارد، در برگزاری همایش هدایت تحصیلی در این دبیرستان، برنامه‌ریزی برای اشتغال و هدایت تحصیلی را گامی مهم در راستای هدفمندی آینده دانش‌‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۹۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای اشتغال و هدایت تحصیلی، گامی مهم برای هدفمندی آینده دانش‌‌آموزان است

همایش هدایت تحصیلی در دبیرستان دخترانه شایستگان ویژه دانش‌‌آموزان پایه نهم برگزار شد.

‌فریده پورمرادی، مشاور آموزشگاه شایستگان در این همایش در رابطه با اهمیت هدایت تحصیلی دانش‌‌آموزان بیان کرد: بر اساس نتایج حاصل از اجرای آزمون‌های مشاوره‌‌ای، گزارش آزمون‌های رغبت و توانایی برای هر دانش‌آموز به صورت منحصر به فرد تهیه شده است. هدف از تهیه سیستم فردی، ارائه گزارش نتایج آزمون‌ها به صورت مفصل برای استفاده مشاوران در جلسات مشاوره فردی با دانش‌آموزان و والدین و کمک به رشد و کسب شایستگی دانش‌آموزان برای دستیابی به خودآگاهی و خودشناسی است.

پورمرادی افزود: در هدایت شغلی عوامل گوناگونی دخالت دارند که هر یک باید شناسایی و اندازه‌گیری شود. یکی از این عوامل رغبت‌های مسیر شغلی است، رغبت‌های مسیر شغلی یکی از طبیعی‌ترین و پایدارترین بخش تفاوت‌های فردی و معمول‌ترین وسیله برای تطبیق فرد و محیط است.

مشاور آموزشگاه شایستگان، ادامه داد: مطالعات گوناگون موید این فرضیه‌‌اند که رغبت‌ها تاثیر مهمی بر انتخاب رشته‌ها در مدارس دارند و همچنین در انتخاب شغل تاثیر می گذارند و اختلاف در رغبت‌ها و یا فقدان آنها ممکن است به دودلی و یا بی‌ثباتی در شغل منجر شود.

پورمرادی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت در مدارس، مسیر شغلی و هدایت شغلی دانش آموزان است به این منظور الزام است که فرد علایق، توانایی‌ها، خصوصیات شخصیتی و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد. در هدایت شغلی به دانش‌آموزان کمک می شود تا با شناخت و آگاهی از استعداد و رغبت‌های خویش و شناخت کامل مشاغل گوناگون به هدف مناسب و مدنظر خود دست یابد.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار