بررسی وضعیت بازار اجاره با سرمایه 300 میلیونی و اجاره بهای 2 میلیون تومانی + جدول قیمت

تهران (پانا) - این روزها صاحب‌خانه‌ها بیش از آنکه به ودیعه بالا و رهن کامل فکر کنند به سمت اجاره گرفتن رفته‌اند یکی از دلایل این مهم این است که مدت‌هاست تولید در کشور خوابیده و بانک‌ها سودی متناسب با تورمی که جامعه تجربه می‌کند به سپرده‌ها نمی‌دهند. نتیجه این است که صاحب‌خانه‌ها ترجیح می‌دهند با حقوق اجاره‌داری روزگار خود را سپری کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی وضعیت بازار اجاره با سرمایه 300 میلیونی و اجاره بهای 2 میلیون تومانی + جدول قیمت

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که برای اجاره آپارتمان 70 تا 80 متری و با یک سرمایه 300 میلیون تومانی و توان پرداخت حداکثر ماهیانه 2 میلیون تومان باید به سراغ خانه‌هایی رفت که سال ساختشان به دهه 70 یا 80 می‌رسد و عمدتاً در مناطق جنوبی تهران واقع‌شده‌اند.

این در حالی است که بررسی‌های پانا نشان می‌دهد دو ماه پیش با همین سرمایه به‌راحتی در مناطق مرکزی تهران امکان رهن کامل خانه وجود داشت.

در شرایطی که بنگاه‌داران مسکن خبر از کاهش قیمت مسکن در شهرهای مختلف و ازجمله پایتخت می‌دهند اما بازار اجاره‌بها همچنان در شرایط آشفته و رو به صعود است.شاید دلیل این باشد که به‌اندازه نیم تا یک سال طول می‌کشد تا تأثیر کاهش یا افزایش قیمت ملک در بازار اجاره‌بها دیده شود و این افزایش قیمت اجاره‌ها عموماً به دلیل جهش‌های قیمتی ملک در نیمه دوم سال 1401 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار