اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در قم دایر می‌شود

قم(پانا)- اولین ‌مدرسه ‌تابستانه ‌اقتصاد اسلامی به همت وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور علاقه‌مندان حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۹۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در قم دایر می‌شود

نشست خبری تشکیل اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام سعیدفراهانی راد دبیر ستاد همکاری های حوزه و وزارت اقتصاد ظهر امروز در سالن جلسات اداره امور اقتصادی و دارایی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام سعیدفراهانی راد دبیر ستاد همکاری های حوزه و وزارت اقتصاد با اشاره همکاری های حوزه علمیه و وزارت اقتصاد اظهار کرد: با توجه به رویکردهای وزارت‌خانه در خصوص اقتصاد اسلامی، تفاهم نامه‌‌ای فی مابین حوزه علمیه و وزارت اقتصاد به امضا رسید که مقرر شد از ظرفیت های حوزه علمیه در بخش های فرهنگی، آموزشی پژوهشی، و... استفاده شود لذا ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت اقتصاد و دارایی پیرو همین تفاهم‌نامه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در بدنه حوزه علمیه و دانشگاه ظرفیت های مطلوبی جهت همکاری با وزارت اقتصاد و دارایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: خلایی که اکنون احساس می‌شود، بهره‌گیری کمتر از این ظرفیت‌های مناسب در سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی است که وزارت اقتصاد و دارایی باتوجه به گستردگی فعالیت‌های خود می‌تواند از این ظرفیت به خوبی بهرمند شود.

فراهانی راد ادامه داد: به همت وزارت امور اقتصادی و دارایی و حوزه علیمه اولین ‌مدرسه ‌تابستانه ‌اقتصاد اسلامی با حضور علاقه‌مندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار می‌شود. مخاطبین این مدرسه تابستانه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم اجتماعی، فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری رشته‌های علوم اجتماعی و طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه هستند و این دوره ویژه برادران است.

وی افزود: این مدرسه تابستانه طی دوره یک هفته‌ای که در سه محور «نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارایه رویکردهای بدیل»، «ارایه رویکرد اسلامی به حوزه‌های توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع» و «تطبیق رویکرد اسلامی با چالش‌های موجود نظام اقتصادی کشور» با حضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی و کارشناسان و مسئولین اقتصادی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام در این رویداد از 25 تیرماه بوده و تا 3 مرداد ادامه دارد، اظهار کرد: تا الان۲۵۰ نفر ثبت نام کردند همچنین ورود این افراد بر اساس آزمون ورودی و گزینش علمی صورت می‌گیرد لازم به ذکر است که علاقه‌مندان به منظور ثبت نام می‌توانند به سامانه sahwa.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار