معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با پانا:

وزارت آموزش و پرورش هرکجا کمبود مدرسه دارد به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند

تهران (پانا) - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد که وزارت آموزش و پرورش هرکجا کمبود مدرسه دارد اعلام کند، وزارت راه و شهرسازی امکان احصای مدارس از محل اراضی تجاری را دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
وزارت آموزش و پرورش هرکجا کمبود مدرسه دارد به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند

در روند توسعه شهرهای بزرگ و از جمله پایتخت ایران ساخت مسکن دغدغه سیاست‌گذاران قرار گرفته است اما باید دید تا چه اندازه به موضوع خدمات و امانات رفاهی خانواده‌هایی که قرار است در این مکان‌ها ساکن شود پرداخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مسایلی که خانواده‌ها بعد از استقرار در این مکان‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند یافتن مدرسه‌ای برای فرزندشان است.

هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در زمان ساخت شهرهای جدید اقدام به ساخت مدارس در این مناطق کرده است، گفت: « وزارت راه و شهرسازی در توسعه شهرها صرفاً به موضوع تولید مسکن توجه ندارد بلکه مسئله شهرسازی اولویت دارد.»

در هر برنامه توسعه‌ای در حوزه ساخت‌وساز نیازمندی‌های خانواده مهم است

وی افزود: «در هر طرح و برنامه‌ای که در حوزه ساخت‌وسازها ارایه می‌شود، احداث خدمات روبنایی شامل مدرسه، کلانتری و سایر خدمات به شکل کامل در برنامه دیده می‌شود و فضای سکونتی به نحوی طراحی می‌شود که نیازمندی‌های خانواده در محله تامین شود.»

امکان احصای مدارس از محل اراضی تجاری

عباسی با اشاره به اهمیت محله محوری در توسعه شهری و ساخت‌وساز مسکن های جدید گفت: «آموزش و پرورش هرکجا کمبودی به لحاظ فضای آموزشی می‌بیند به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند. این وزارتخانه کاملا آمادگی دارد تا جاییکه امکان دارد از محل اراضی تجاری، مکان ساخت مدارس را احصا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار