معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مشاوران مدارس ملارد

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مشاوران مدارس با هدف تبیین و آموزش تفسیر آزمون جان هالند در آموزشگاه نمونه‌دولتی دکتر هشترودی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مشاوران مدارس ملارد

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در تشریح این خبر گفت: یکی از ﻋﻤﺪه‌ﺗﺮﯾﻦ اﻫﺪاف ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ، ﻫﺪاﯾﺖ شغلی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺶ‌آﻣﻮزان در ﻣﺴﯿﺮی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﭘﯿﻤﻮدن آن، ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﺟﺎﻣﻌﻪ از ﯾﮏ ﺳﻮ و ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﻓﺮدی داﻧﺶ‌آﻣﻮزان، از ﺳﻮی دﯾﮕﺮ ﺑﺮﻃﺮف شود.

وی ادامه داد: ﺑﺨﺸﯽ از ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌های آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﻪ ﻫﺪاﯾﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ اﺧﺘﺼﺎص داده شده است و توجه به این نکته حائز اهمیت است که آموزش و پرورش به ﻋﻨﻮان ﻧﻬﺎدی ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﻣﻄﺮح در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﻣﻬﻤﯽ در ﺗﺮﺑﯿﺖ و ﭘﺮورش داﻧﺶ‌آﻣﻮزان ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﺴﻞ ﺟﻮان و آﯾﻨﺪه‌ﺳﺎز ﮐﺸﻮر دارد و ﻣﺪرﺳﻪ ﻣﮑﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در آن اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎ و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯿ‌ﻬﺎی داﻧﺶ‌آﻣﻮزان ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد و ﺑﻪ ﻓﻌﻠﯿﺖ ﻣﯽ‌رﺳﺪ.

حضرتقلی افزود: ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺠﺎرب ﻣﻌﻠﻤﺎن و اراﺋﻪ ارزش‌ﻫﺎی ﻣﻄﻠﻮب و اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻬﺎرﺗ‌ﻬﺎی ﻻزم در اﻓﺮاد آﻧﻬﺎ ﺑﺮای زﻧﺪﮔﯽ و رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﮐﻤﺎل اﻧﺴﺎﻧﯽ و رﺷﺪ ﻋﻠﻤﯽ آﻣﺎده ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ. اﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻪ اﻫﻤﯿﺖ راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ و ﻣﺸﺎوره در ﻣﺪارس ﮐﻪ ﻫﻤﻪ آن را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻣﻬﻢ ﭘﺮورش ﻧﯿﺮوﻫﺎﯾﯽ ﺗﻮاﻧﺎ و آﮔﺎه ﻣﯽ‌داﻧﻨﺪ ﭘﺮرﻧﮓ‌ﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮد، ﭼﺮا ﮐﻪ ﻫﻤﻪ داﻧﺶآﻣﻮزان ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ در ﻣﺴﯿﺮ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ روﺑﺮو ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﮐﻤﮏ و راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﻣﺸﺎوران ﺧﻮد ﻫﺴﺘند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این رو و با هدف ارتقا سطح دانش تخصصی مشاوران مدارس، کارگاه آموزشی با موضوع تفسیر آزمون جان هالند برای مشاوران برگزار شد تا مشاوران بتوانند با آگاه کردن داﻧﺶ‌آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻓﺮﺻﺖ‌ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد درجامعه و در ﮔﺎم ﺟﻠﻮﺗﺮ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﺑﺮای ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯿ‌ﻬﺎﯾﺸﺎن در ﯾﮏ ﺣﺮﻓﻪ و ﺷﻐﻞ ﺧﺎص آنها را در دستیابی به یک انتخاب درست راهنمایی کنند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار