معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم:

طرح ملی تشرف با محوریت دانش‌آموزان «نوتکلیف» برگزار می‌شود

قم (پانا) - معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری نخستین جلسات طرح ملی تشرف با موضوع دانش‌آموزان نوتکلیف خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی تشرف با محوریت دانش‌آموزان «نوتکلیف» برگزار می‌شود

حجت الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در حاشیه آغاز جلسات اجرای طرح ملی تشرف اظهار کرد: این طرح یکی از اصلی‌ترین نیازهای حوزه پرورشی تحول تربیتی است و ما به دنبال آن هستیم تا با ارائه یک الگوی تربیتی مناسب فعالیت‌های پرورشی و تربیتی یک مدرسه را به هم پیوند دهیم.

وی افزود: اساتیدی که در شهر قم حضور دارند، می‌توانند این خلاء تئوریک تربیتی را حل کرده و به کمک آموزش و پرورش بیایند، همه ما می‌دانیم فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدرسه وابسته به این تفکر جدید تربیتی است.

امینیان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 150 معاون پرورشی برای شروع و اجرای این طرح برگزیده شدند، افزود: این طرح قابلیت اجرا در تمام مدارس را دارد اما با توجه به اینکه این طرح در سال اول اجرا است، دبستان‌های دخترانه و مدارس متوسطه اول پسرانه از اولویت اجرا و پشتیبانی فرهنگی پیرامون این طرح در اولویت هستند. در عین حالی که دیگر مدارس نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند، اما پشتیبانی و حمایت تربیتی از آنها در اولویت های بعدی خواهد بود.

وی پیرامون محتوای این طرح گفت: این طرح با محوریت تکلیف و به فرمایش مقام معظم رهبری، دانش آموزان به تکلیف رسیده خود را مخاطب خطابات الهی می‌دانند و بدان معناست که بحث بلوغ و تکلیف دانش آموزان به عنوان یک دال مرکزی در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی هستند. به عنوان مثال اردوهایی که یک مدرسه برگزار می‌کند نیازمند آن است که این اردوها به عنوان یک امر تربیتی هدفمند محسوب شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم همچنین در باب آموزش مجریان این طرح افزود: مربیان پرورشی که در این طرح شرکت می‌کنند ابتدا طی یک دوره سه ساعته حضوری با طرح تشرف با حضور حجت الاسلام مجید دسمی، مبدع طرح حلقه های تربیتی صالحین کشور آشنا شده و سوالات و پرسش‌های خود را مطرح می‌کنند.

امینیان ادامه داد: پس از این دوره با حضور در مشهد یک دوره سه روزه را در آنجا طی خواهند کرد و قدم به قدم طرح تشرف را دریافت خواهند کرد تا قبل از آغاز سال تحصیلی با رویکردی جدید وارد مدرسه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار