مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران:

۳۰ درصد از سهیمه استخدامی سالانه در اختیار ایثارگران و جانبازان قرار می‌گیرد

مشهد(پانا)-مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت ۳۰درصد از سهیمه استخدامی سالانه در اختیار ایثارگران و جانبازان قرار می‌گیرد که در ۲سال اخیر، بیش از ۲هزار نفر از فرزندان شهدا جذب آموزش و پرورش شدند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ درصد از سهیمه استخدامی سالانه در اختیار ایثارگران و جانبازان قرار می‌گیرد

زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران در نشست صمیمی با ایثارگران، جانبازان و فرزندان آن‌ها گفت: بر اساس شرح وظایف مشاورین وزرا و ابلاغیه هایی که از سوی دولت ابلاغ شده است، مسئولیت داریم به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران، هر ماه در یک استان به منظور پایش عملکرد وضعیت توسعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت‌رسانی و تکریم ایثارگران و واحد های زی‌ربط حضور یابیم.

وی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: در راستای همین ابلاغیه‌ها، یکی از برنامه هایی که در حال انجام است، طرح سپاس و دیدار از خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی که اولویت با خانواده های معزز شهدایی است که در مناطق دور‌دست هستند و توجه کمتری از طرف مسئولین دارند، است. نشست صمیمی و گفتگو چهره به چهره با ایثارگران و خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و فرزندان آنها که شاغل در آموزش و پرورش هستند، یکی دیگر از این برنامه‌ها است.

مظفر افزود: طبق قانون، باید حداقل ۳۰درصد از سهیمه استخدامی سالانه را از ایثارگران جذب کنیم که خوشبختانه در ۲سال اخیر بیش از ۴۲درصد از این سهمیه استخدام و جذب مربوط به آموزش و پرورش را به جامعه ایثارگران اختصاص دادیم و در استخدامی که مربوط به جذب فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر بود، بیش از ۲هزار نفر از فرزندان شهید جذب آموزش و پرورش شدند.

زهرا مظفر در پایان گفت: حدود ۲۵درصد کل دستگاه های اجرایی آموزش و پرورش در خدمت فرزندان شهدا قرار گرفت و آنها را جذب و استخدام کرد و این از افتخارات ما است.

دانش آموز خبرنگار: رقیه زهرا علی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار