تربیت بدون توقف در «تابستان من» شبکه شاد

تهران (پانا) - شبکه شاد پویش «تابستان من» را با هدف تربیت دانش‌آموزان برای فراگیری مهارتهای کاربردی متنوع و مورد نیاز کشور و همچنین همراهی و ایجاد اوقات فراغت جذاب و مفید برای دانش‌آموزان، برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت بدون توقف در «تابستان من» شبکه شاد

بخش تابستان من در شبکه شاد به منظور فراهم کردن محیط‌های متنوع یادگیری جهت تعامل خلاق، هدفمند و فعال دانش‌آموزان، ارائه محتوای متناسب با نیازهای حال و آینده، گسترش وتنوع دادن به ِحَرف و مهارت‌های مورد نیاز جامعه، منطبق با اهداف ساحت‌های شش‌گانۀ سند تحول آموزش و پرورش طراحی شده است و تمام اهداف مذکور را پوشش می‌دهد.

تابستان من شامل چند بخش اصلی از جمله «ماهرشو»، «ببین»، «بازیکن» و پایگاههای تابستانی است.

بخش «ماهر شو» در تابستان من در راستای پرورش تربیت یافتگانی که حداقل یک مهارت مفید را بدست آورند و همچنین هدایت دانش‌آموزان به سوی رشته‌ها و مهارتهای مورد نیاز کشور متناسب با علاقهمندی و توانایی‌های آنها طراحی شده است.

«ماهر شو» اهدافِ «زیبایی شناختی و هنری»، «اقتصادی و حرفه‌ای»، «علمی و فناورانه»، «اجتماعی و سیاسی» و «زیستی و بدنی» سند تحول را در قالب بخش‌های «اقتصاددون»، «فناورانه»، «مجمع» و «همه فن حریف» پیگیری می‌کند. دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب هر یک از بخش‌ها متناسب به علاقۀ خود، محتوای آموزشی مرتبط را دریافت کرده و به سوالات مطرح شده پاسخ دهند و درنهایت فرآیند انجام پروژه را آغاز کنند.

همچنین از آنجایی که دانش‌آموزان دوران فراغت خود را سپری می‌کنند رویدادها و سرگرمیهای مفید و جذاب در قالب انیمیشن، بازیهای فکری و غیره در بخش‌های «ببین» و «بازیکن» برای اهالی مدارس ایران طراحی شده است.

دانش‌آموزان با ورود به اپلیکیشن شاد و انتخاب بخش «مدرسه من» از صفحه اول می‌توانند بخش‌ها و فعالیت‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و تربیت و سرگرمی بدون توقف خود را ادامه دهند.

گفتنی است شبکه شاد همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، به عنوان بستر رسمی آموزشِ اهالی مدارس ایران فعالیت خود را آغاز کرد. پس از پایان دورۀ اضطرار کرونا در کشور و بازگشت آموزش رسمی به حالت عادی، شاد فعالیت خود را به عنوان دستیار پرورشی نظام آموزش رسمی ادامه داد. این پلتفرم ماهیانه میزبان بیش از 8 میلیون کاربر یکتا از اهالی مدارس ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار