٨هزار و ۵٠٠ جلد کتاب و سرگرمی راهی مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی شد

بیرجند (پانا) - طی ویژه برنامه ای با شعار«در مسیر دانایی بر بال کتاب» و با حضور فرماندار شهرستان بیرجند، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و نمایندگان دستگا‌ه‌های فرهنگی، فرآیند ارسال ۸۵۰۰ جلد کتاب و همچنین سرگرمی به مراکز فرهنگی و هنری کانون در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
٨هزار و ۵٠٠ جلد کتاب و سرگرمی راهی مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی شد

مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در راستای برنامه «در مسیر دانایی بر بال کتاب» و ارسال سه میلیون جلد کتاب به مراکز کانون کشور در طی چند مرحله، در مرحله اول ۸۵۰۰ جلد کتاب و همچنین سرگرمی، شامل ۹۰ عنوان کتاب جدید اهدایی مدیر عامل کانون کشور به کودکان ونوجوانان، به مراکز کانون استان ارسال می‌ شود.

طاهره حمیدی افزود: در این بین ۹ عنوان کتاب برگزیده‌ جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان (مرغک) که یکی از رویدادهای ادبی کانون پرورش فکری است و همچنین انتشارات ۲۵ ناشر قرار دارد.

حمیدی هدف اصلی کانون را ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش آموزان، کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: این کتاب و سرگرمی‌ ها در تمامی مراکز ثابت، سیار و پستی استان توزیع و در دسترس مخاطبان کانون قرار می‌گیرد.

مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری نیز ضمن تمجید از این حرکت فرهنگی کانون گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فرزندانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت می‌کند.

وی به هدفمند بودن این کار فرهنگی کانون اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که کار فرهنگی به درستی انجام شود نتیجه آن پرورش جوانانی خلاق و خوشفکر و با استعداد خواهد بود که هیچگونه خطر و آسیب اجتماعی وی را تهدید نمی‌ کند و این کار ارزشمندی است.

فرماندار بیرجند نیز ضمن قدرانی از این کار ارزشمند مسئولان ارشد کانون گفت: ارسال این حجم از کتاب و سرگرمی به مراکز کانون حرکت ارزشمندی است که در راستای غنی کردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان استان است.

وی افزود: نسبت به کانون اقبال و اعتماد خوبی بین خانواده‌ ها وجود دارد و این بر اساس پیشینه موفق و عملکرد هدفمند و فرآیند محور این مجموعه فرهنگی است.

فرماندار بیرجند گفت: جامعه امروز ما نیازمند تربیت جوانانی در تراز جمهوری اسلامی و انقلاب است که بخشی مهمی از این وظیفه بر عهدهٔ مربیان کانون است.

وی با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت کانون تصریح کرد: ما در این برنامه‌ های در کنار آموزش به تربیت و تهذیب و اخلاق باید توجه کنیم تا کودکان و نوجوانان ما بتوانند در آینده نقش خود را به‌ خوبی ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار