مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

جایگاه زنان در نظام اسلامی رفیع است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل تاکید کرد زنان در نظام اسلامی جایگاه رفیعی دارند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه زنان در نظام اسلامی رفیع است

کلام اله صفری در نشست تخصصی زیست عفیفانه و تحکیم بنیان خانواده که به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و بهره گیری از قوانین الهی و کتاب آسمانی در تربیت انسان گفت: هر اندازه که زندگی هایمان به سبک زندگی اسلامی نزدیک باشد، به همان اندازه شاهد تحکیم بنیان خانواده خواهیم بود.

وی افزود: زنان در نظام اسلامی جایگاه رفیعی دارند و زمینه لازم برای رشد و بالندگی آن ها فراهم است تا جایی که امروز شاهد نقش آفرینی و حضور پررنگ زنان و دختران در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و علمی هستیم.

در این نشست رابعه امامی رضوی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان نیز ضمن گرامیداشت روزملی عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب یک تکلیف شرعی است و در جامعه اسلامی باید شان حجاب رعایت شود. روحیه نقادانه نسل جدید ایجاب می کند برای توسعه فرهنگ و حجاب در بین دانش آموزان ابتدا به تبیین فلسفه و اهمیت حجاب بپردازیم تا با ارتقای شناخت و بینش، دانش آموزان آگاهانه حجاب را انتخاب کنند.

وی افزود: جهان‌بینی اسلام حفظ استقلال میهن و حفظ رویکرد اسلامی به مسئله حجاب است و به دلیل فرهنگ اسلامی در جامعه ایرانی، حفظ حجاب می‌تواند به تقویت استقلال میهن نیز منجر شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان با تاکید بر اهمیت تبیین سیمای مطلوب زن در اسلام گفت: امروز در حوزه بانوان دانش آموزان دختر مخاطبان راهبردی ما هستند و در راستای برنامه الگوی سوم زن مسلمان لازم است با شناسایی و معرفی زنان و دخترانی که با حفظ حجاب خود توانسته اند در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و... افتخار آفرینی کنند، ظرفیت‌ها و توانایی های زن مسلمان ایرانی را به تمام جهانیان نشان دهیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به قدمت تاریخ و تمدن استان اردبیل، تصریح کرد: وجود شیخ صفی الدین اردبیلی و سلسله صفوی که موجب رسمیت بخشی به مذهب شیعه شده اند باعث شده است استان اردبیل میراث دینی و شیعی عظیمی در دست داشته باشد و باید تلاش کرد تا این میراث به تمام جهان انتقال یابد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هم ضمن تاکید بر اهمیت تبیین جایگاه زن در اسلام اظهار کرد: آنچه زیست عفیفانه را در جامعه توسعه میدهد خداباوری و خدا محوری است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) گفت: دانش مردم را می توان در محور خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی طبقه بندی کرد که آموزش و پرورش در هر چهار حوزه می تواند نقش آفرینی کند.

روشنک فتاحی مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل نیز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان این اداره کل پرداخت‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار