رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

اتاق‌های چند حسی در تقویت حواس و یادگیری دانش‌آموزان موثر است

مشهد(پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت اتاق‌های چند حسی در تقویت حواس و یادگیری دانش‌آموزان بسیار موثر است و یک اتاق کمک توانبخشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ما محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۶۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اتاق‌های چند حسی در تقویت حواس و یادگیری دانش‌آموزان موثر است

جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: افتتاح اتاق چند حسی در مرکز آموزشی چند معلولیتی کوشا انجام شد که این مرکز بیش از ۱۰۰نفر از دانش آموزان چند معلولیتی را سرویس دهی می کند.

وی ادامه داد: بسیاری از دانش آموزان ما دارای اختلال حواس هستند و ممکن است حواس پنج گانه دچار مشکل باشد که این اتاق هابا هدف تقویت حواس آنها که معمولا در درس مهارت آموزی هم به این تقویت اشاره شده مورد بهره برداری قرار گرفت.

روحانی گفت: بچه های چند معلولیتی،اوتیسم و حتی بچه های با نیازهای ویژه ذهنی،همه ی اینها ممکن است در گیرندهای حسی یا پردازش حسی که باید در مغز صورت بگیرد دچار اختلال می شوند که بهترین کمک به آنها وجود اتاق های چند حسی است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت:خیرین بازوی توانمند آموزش و پرورش هستند که بیش از ۸۰درصد از مدارس آموزش و پرورش استثنایی توسط همین خیرین گرامی ساخته شده است زیرا مدارس با نیازهای ویژه چون دانش آموزانی با نیازهای ویژه در آن تحصیل می کنند مسلما نیاز به یک سری امکانات ویژه هم دارد مثل همین اتاق چند حسی که هر اتاق شاید بیش‌از ۳میلیارد ریال هزینه داشته باشد یا اتاق های توانبخشی و یا بازی درمانی و اتاق های تربیت بدنی که برای این بچه ها لازم و ضروری است.

روحانی در ادامه گفت:یک قسمت از بودجه های مورد نیاز را ما از اعتبارات دولت تامین می کنیم و بخشی را هم خیرین عزیز به کمک ما بیایند و در کنار ما باشند تا بتوانیم با هم خدمات بهتری را به دانش آموزان و خانوادهای آنها ارائه بدهیم و در بحث مدرسه سازی و مدرسه یاری کمک خیرین باعث جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه می شود و انشاالله این امر به علم و پیشرفت و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک بکند.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار