معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش:

۹۵ درصد مدارس غیردولتی از ظرفیت هوش مصنوعی بهره می‌برند

سرچشمه تمام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است

مشهد (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت ۹۵ درصد مدارس غیردولتی از ظرفیت هوش مصنوعی بهره می‌برند.

کد مطلب: ۱۳۸۴۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
۹۵ درصد مدارس غیردولتی از ظرفیت هوش مصنوعی بهره می‌برند

احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما مبنای کاری و سیاست خود را بیانات مقام معظم رهبری قرار دادیم. اگر روزی بحث استفاده از فناوری اختیاری بود، امروز به صورت قانون در آمده است. در همه مدارس ایران باید از تکنولوژی دنیا برای درک بهتر مطالب درسی استفاده کرد. در زمان کرونا دنیا به هوش مصنوعی وابسته شد، تغییر و تحول بزرگی در نظام آموزشی کشور به وجود آمد. هوش مصنوعی در واقع مکمل یادگیری بهتر برای دانش آموزان است. اگر آموزش و پرورش از تکنولوژی روز دنیا بهره نبرد، نظام آموزشی کشور مختل می شود. چنانچه ما از هوش مصنوعی در مدارس غیر دولتی استفاده‌ کنیم، خانواده ها هم جذب سیستم آموزشی کشور می شوند.

وی ادامه داد: همچنین ما می توانیم در تفهیم موضوعات پرورشی از فناوری نوین استفاده کنیم. در این زمینه استقبال گسترده ای رخ داده است و تقریبا ۹۵ درصد مدارس غیردولتی از ظرفیت هوش مصنوعی بهره می برند.

محمودزاده افزود: تاکید ما در وزارت خانه آموزش و پرورش آموزش چهره به چهره است. آموزش حضوری تاثیر بهتری نسبت به آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان دارد. حضور در یک فضای تربیتی مانند مدرسه برای دانش آموز باعث درک بهتر مسائل نسبت به بیرون می شود. حضور در فضای تربیتی مکمل آموزش حضوری است‌. ما اصراری بر آموزش مجازی نداریم و باید هوش مصنوعی را یار آموزش چهره به چهره قرار بدهیم. در زمانی ما از آموزش مجازی به صورت تکی استفاده می کنیم که ظرفیت آموزش حضوری مانند زلزله، سیل و.... وجود نداشته باشد.

دانش آموز خبرنگار: سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار