توضیح رئیس سازمان سنجش درباره تصاویر دفترچه‌های کنکور در فضای مجازی

سوابق تحصیلی داوطلبان از شنبه در سایت آموزش و پرورش منتشر می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان سنجش گفت تصاویری از شب گذشته در فضای مجازی از جلد دفترچه‌های کنکور منتشر شده است که همگی فیک هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
توضیح رئیس سازمان سنجش درباره تصاویر دفترچه‌های کنکور در فضای مجازی

عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های مدعی تقلب از شب گذشته تعدادی تصویر از جلد دفترچه کنکور با عنوان دفترچه کنکور ۱۴۰۲ منتشر کرده اند که همگی فیک هستند و اصلاً شباهتی به دفترچه‌های اصلی ندارد. پلیس فتا و سایر دستگاه‌های نظارتی تعدادی از شبکه‌های مدعی تقلب را دستگیر کرده‌اند. تمام هدف این شبکه‌ها القای موضوع تقلب است. داوطلبی میان دستگیری‌ها نبوده است.

رئیس سازمان سنجش گفت: دفترچه‌های کنکور با این طراحی‌ها متفاوت است.

به گفته وی، حدود ۴۸۰ هزار نفر در آزمون‌های اختصاصی گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی شرکت می‌کنند.

پورعباس افزود: سوابق تحصیلی داوطلبان از شنبه در سایت آموزش و پرورش منتشر می‌شود و داوطلبان باید آن را کنترل کنند. تا آخر تیرماه نمرات باید اعلام شود. سعی داریم به سمت حذف کنکور حرکت کنیم. به سمتی حرکت می‌کنیم که سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان‌ها هویت پیدا می‌کند و بحث تعلیم و تربیت و پرورش شکل بهتری پیدا کند.

رئیس سازمان سنجش گفت: در بیش از ۸۵ درصد ظرفیت‌های دانشگاه بدون رقابت کنکور دانشجو پذیرفته می شود. ۱۵ درصد ظرفیت که دارای حساسیت است، رقابت کنکور در آن نقش دارد. در آینده نزدیک به نقطه‌ای می‌رسیم که نقش کنکور را کم رنگ و کم رنگ تر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار