با رقابت ۴۸۰ هزار و ۴۰۲ داوطلب گروه‌های ریاضی و انسانی؛

نوبت دوم کنکور سراسری 1402 کلید خورد

تهران (پانا) - نوبت دوم کنکور سراسری سال 1402 با رقابت داوطلبان گروه علوم انسانی و ریاضی از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نوبت دوم کنکور سراسری 1402 کلید خورد

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان امروز چهارشنبه و پس فردا پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی کنکور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

تعداد کل ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر است که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۶۱ درصد زن و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر معادل ۳۹ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان در تهران ۱۰۴ هزار و ۴۹۵ نفر است که از این تعداد ۶۱ هزار و ۴۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد زن و تعداد ۴۳ هزار و ۸۵ نفر معادل ۴۱ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان در خارج از کشور ۲۴۰ نفر هستند که در ۱۳ کشور خارجی کنکور برای آنها برگزار می شود.

بیشترین شرکت کننده در گروه علوم تجربی با تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر است. پس از آن گروه علوم انسانی با ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر در رده بعدی قرار دارد. در گروه علوم ریاضی و فنی نیز ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر شرکت می کنند. گروه زبان‌های خارجی ۹۲ هزار و ۲۹۷ داوطلب و گروه هنر ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب دارد.

در اولین روز برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲ هزار و ۱۰۲ داوطلب سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر به رقابت می‌پردازند. آزمون گروه‌های آزمایشی ریاضی و انسانی صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه و آزمون گروه هنر در عصر امروز برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ادامه می‌یابد.

آزمون نوبت صبح ساعت ۸ و آزمون نوبت عصر ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود.

گروه آزمایشی علوم ریاضی

داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه پرسشنامه دارند، دفترچه اول ریاضی شامل ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه وقت برای پاسخگوی و دفترچه دوم شامل سؤالات شیمی و فیزیک شامل ۳۵ سوال و ۴۵ دقیقه وقت برای پاسخگویی، شیمی ۳۰ سؤال و ۴۵ دقیقه و در مجموع داوطلبان باید به ۱۰۵ سوال در ۱۴۵ دقیقه پاسخ دهند.

گروه آزمایشی علوم انسانی

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی دو دفترچه دارند، دفترچه یک شامل سؤالات ریاضی ۲۰ سؤال و ۳۰ دقیقه و سؤالات زبان و ادبیات فارسی ۳۰ سؤال و ۳۰ دقیقه و سؤالات علوم اجتماعی و روانشناسی ۳۰ سوال و ۲۵ دقیقه برای پاسخگویی است.

همچنین دفترچه دوم شامل سؤالات زبان عربی ۲۰ سوال و ۲۰ دقیقه، سؤالات تاریخ و جغرافیا ۲۵ سوال و ۲۰ دقیقه و سؤالات فلسفه و منطق ۲۹ سوال و ۲۰ دقیقه، سؤالات اقتصاد شامل ۱۵ سؤال و ۱۵ دقیقه است. این داوطلبان در مجموع ۱۶۰ سؤال دارند که باید در ۱۶۰ دقیقه به آن پاسخ دهند.

جدول آماری تعداد ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ به تفکیک گروه آزمایشی

*انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌‌شود و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریور امسال اعلام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت اول و دوم برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار