مشاور استاندارمازندران:

طرح شهید عجمیان،زمینه ساز تفکر جهادی و عمل انقلابی دردانش آموزان است

ساری(پانا)- مشاور استاندار مازندران درحاشیه نشست توجیهی طرح شهید عجمیان در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با پانا عنوان کرد:طرح بهسازی،شاداب سازی و تجهیز مدارس کم برخوردار در قالب طرح شهید عجمیان،زمینه ساز ترویج تفکر جهادی و بسیجی و عمل انقلابی در دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید عجمیان،زمینه ساز تفکر جهادی و عمل انقلابی دردانش آموزان است

حجه الاسلام علی اصغر عالی با اشاره به الزام همکاری تنگاتنگ فرمانداری ها برای تحقق کامل طرح شهید عجمیان در مدارس کم برخوردار گفت: همه ما موظف و بلکه مکلفیم با ایجاد فضای مناسب آموزشی و تجهیز این فضاها، سرور،نشاط، انسجام ، پذیرش کارهای دسته جمعی،تمرین خلاقیت و رفاقت بین معلمین و دانش آموزان را در مدارس قابل مشاهده نمائیم.
حجه السلام علی اصغر عالی افزود: ما امروز دارای سازمانها و دستگاهای عریض و طویل با بیشترین نیرو و امکانات و تجهیزات و اختیارات هستیم اما عزم و اراده جهادی،عمل انقلابی و درنهایت تعلیم و تربیت جهادی نداریم.
دبیر قرارگاه جهادی استانداری مازندران خاطر نشان کرد: ما جهاد را در حوزه لسانی گذراندیم و لیکن نیازمند به جهاد عملی در ابعاد مختلف آن اعم از:جهاد علمی،جهاد رزمی و جهاد تبیین هستیم تا کادرسازی خصوصاً‌ در جمعیت جوان ما آن هم در آموزش و پرورش ودانشگاهها صورت گیرد.

حجه الاسلام عالی تصریح کرد: آموزش و پرورش کشور ما در چند مقطع مورد تهاجم و فشار و تخلیه قرار گرفت و در طول سالهای بعد از انقلاب به واسطه وجود و حضور نفوذی ها و افراد مسئله دار !‌هیچگاه مورد آنالیز و بررسی قرار نگرفت تا این اشکالات را برطرف نمایند.
وی ادامه داد: رمزی کلارک ( دادستان آمریکا در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی )برای بستن نسخه آموزش و پرورش و کشاورزی ایران وارد کشور ما شد و قالب کشاورزی و سمت و سوی آن را در همان سال 1343 به ایده آل خودشان تغییر داد و در حوزه آموزش و پرورش نیز با دوهدف شوم و استعماری با اجرای دو طرح مکمل ( نظام محفوظات و علوم وارداتی ) به جنگ ملت ایران آمد.
مشاور استاندار مازندران اظهار داشت : یکی دیگر از چهره منفور که راه توسعه کشور را بست، (ادوارد شرلی) معروف به گرکت مسئول میز ایران در سازمان جهنمی S.I.A ( در طی سالهای 1372 - 1376 )بود که در اردیبهشت 76 ، اعلام داشت :" نسخه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت ایران را بستیم و آینده ای بهتر را می توان نوید داد" در حالی که هدف اصلی این استعمارگران بستن راه تحول و توسعه ایران بود.
حجه الاسلام عالی در ادامه به طرح ماموریت تاثیر گذار جورج کنان سفیر آمریکا در شوروی اشاره کرد و گفت: در سه منطقه آمریکا و انگلیس و کانادا که در قالب یک کشور اسیر و مغضوب دست جانیان انگلس ساکسونهای خبیث هستند 11 دانشگاه از قبیل آکسفورد ، هاروارد ، کلمبیا ، کمبریج ، کالج سلطنتی لندن و... مکلف شدند از کشورهای اسلامی خاورمیانه جهت تحصیل در رشته های علوم انسانی دانشجو جذب نمایند ، چرا که پس از جنگ جهانی اول و دوم ، مردم این کشورها نسبت به وابستگی و خیانت سلاطین و وزراء و متنفذین سیاسی آشنا شدند و از تبعیت آنان سرپیچی نموده و به دامن علماء که جورج کنان نام سه تن را در طرح عنوان می نماید ( میرزای شیرازی ، ملا آخوند خراسانی ، آیت الله فشارکی ) رفتند که اگر ادامه یابد منابع غرب خصوصاً‌ آمریکا برای همیشه از دست خواهد رفت و لذا تربیت کادر اصلی حکومتها اعم از مدیریت ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی را به دست گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: همین الان هم ما در جمهوری اسلامی به واسطه این وابستگی،‌ بسیار دردسر و مشکل داریم ( در یک مدل آن می توان به نیروهای جریانی و جناحی خصوصاً کارگزاران،اصلاح طلبان و حتی بعضی وابستگان به جریان اصول گرا را مشاهده نمود.)‌
حجه الاسلام عالی ادامه داد: در قالب دیگر،دانشجویان در کلاس دانشگاه در درس جامعه شناسی هنوز می بایست ایده های شیطانی و ضد خدایی۷۰ سال قبل (ماکس وبر) را مرور و به حافظه بسپارند.
مشاور استاندار مازندران اظهار داشت: در حوزه های روانشناسی نیز هنوز متن و محتوای وارداتی یهودیان عضو سرویس اطلاعاتی از قبیل:" ژان استودذل ، الیوت ارونسون ، الکسیس کارل و..." بعنوان متون آموزشی ما مصوب گردید در صورتیکه تمام متون قرآن ما علوم انسانی است و نیازمند به فرد و مکتبی نیستیم.
حجه الاسلام عالی با اشاره به طرح شهید رجایی درخصوص تربیت معلم و افسران پیشرفت کشور گفت: امروز متاسفانه طرحی که قرار بود در آن افسران فرهنگی فارغ التحصیل از دانشگاه در دوره های دو ساله و چهار ساله دانشسراهای تربیت معلم را بگذرانند ناگهان جای خود را باطرح سرباز معلم عوض کرد.
وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در تربیت و تامین نیروی انسانی کارآمد خاطر نشان کرد: در ابتدای جنگ با به کارگیری از نیروهای آموزش و پرورش دو نهاد مقدس سپاه پاسداران و جهاد سازندگی شکل گرفت اما این روندهرگز بعد از جنگ جبران نشد.
حجه الاسلام عالی با تاکید بر تلاش و حضور میدانی مدیران و متولیان علم و فرهنگ کشور در انتقال و ترویج فرهنگ جبهه وجنگ و نهادینه کردن تفکر انقلابی و جهادی در معلمان و دانش آموزان خاطر نشان کرد:
طرح ساماندهی،بهسازی و تجهیز مدارس کم برخوردار کشور که با نام مبارک شهید مدافع امنیت، شهید عجمیان و سایر برنامه های قرارگاه جهادی که در آموزش و پرورش به اجرا در می آید، می تواند زمینه بهره مندی از تفکر جهادی و بسیجی را در ما و دانش آموزان عزیز ما احیاء نماید.
خبرنگار:سید مهدی جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار