دبیر اجرایی طرح جهادی شهید عجمیان در کشور:

نیازمندی‌های بیش از 10 هزار مدرسه در سامانه فعالیت‌های جهادی آموزش و پرورش ثبت شده است

تاکنون ۷۸ گروه «خدّام» در مدارس شکل گرفته است

قم(پانا) - دبیر اجرایی طرح جهادی شهید «سید روح‌الله عجمیان» در کشور با اعلام تشکیل 78 گروه خیرین دانش‌آموز مدرسه گفت تاکنون نیازمندی‌های 10 هزار و 470 واحد آموزشی در سامانه مدیریت فعالیت‌های جهادی آموزش و پرورش «اتناب» ثبت شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۵۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نیازمندی‌های بیش از 10 هزار مدرسه در سامانه فعالیت‌های جهادی آموزش و پرورش ثبت شده است

محمدرضا عامریان دبیر اجرایی طرح جهادی شهید «سید روح الله عجمیان» در مراسم افتتاحیه این طرح در استان قم که در مدرسه ثارالله ناحیه 3 برگزار شد، اظهار کرد: افتخار طرح جهادی شهید عجمیان برگرفته از نام بسیجی کارگر و کارگرزاده ای است که در جریان اغتشاشات بسیار ناجوانمردانه و مظلومانه به شهادت رسید.

وی افزود: باور ما بر این است که عنایات این شهید عزیز به همراه تلاش های جهادی جهادگران همه مشکلات و گره های کور را در طرح جهادی بهسازی و شاداب سازی مدارس باز می کند.

عامریان تاکید کرد: یکی از نقاط آرمانی سند تحول رسیدن به حیات طیبه است که با اقدامات جهادی در قالب قرارگاه های سازندگی، پیشرفت و آبادانی، امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع)، دانش آموزی، دانشجویی و نوسازی آموزش و پرورش به زیباترین شکل اتفاق می افتد.

وی افزود: تا به امروز 78 گروه «خیرین دانش آموز مدرسه» تحت عنوان «خدام» شکل گرفته و اعضای این گروه به نیت کار تربیتی جهادی با یک مربی به عنوان راهبر و حداقل سه دانش آموز و اولیا حامی دانش آموزان زیر نظر تشکل های دانش آموزی و یا به صورت کلی تحت اشراف قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر فعالیت می کنند.

دبیر اجرایی طرح جهادی شهید عجمیان ابراز کرد: تاکنون 147 مدرسه و نزدیک به دو هزار کلاس درس در قالب این طرح بهسازی و شادب سازی شده است.

وی با اشاره به ثبت نام 14 هزار و 980 مدرسه حاشیه شهری، روستایی، عشایری و مرزی در سامانه اتناب که به منظور حمایت از فعالیت های جهادی آموزش و پرورش طراحی شده است، عنوان کرد: از این تعداد نیازمندی های 10 هزار و 200 مدرسه شامل نقاشی و رنگ آمیزی، دیوار نگاری، تعمیرات درب ها، سرویس های بهداشتی، روشنایی، ایزوگام، شیرهای آبخوری و آسفالت حیاط، ثبت شده است.

عامریان تاکید کرد: سامانه اتناب به گونه ای است که همه فرماندهان و مسئولان دسترسی دارند و گزارش های موازی از طرح های متعدد جهادی دستگاه های مختلف، حذف و تنها به یک گزارش اصلی اکتفا می شود.

وی افزود: تا پایان شهریور امسال دو هزار کلاس درس که در طرح شهید عجمیان، بهسازی و بازسازی شده اند، تحویل می شود که در نوع خود بی نظیر است و نشان می دهد مردمی سازی در دولت به بهترین وجه اتفاق افتاده است.

دبیر اجرایی طرح جهادی شهید عجمیان با تاکید بر این نکته که ارزش کار یک گروه جهادی از کار خیرین کمتر نیست، گفت: به دنبال آن هستیم که طی ماه های آینده، همزمان با جشنواره خیرین مدرسه ساز، جشنواره معلمان و گروه های جهادی دانش آموزی را نیز برگزار نماییم.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار