رئیس دانشگاه تبریز:

احیای فرهنگ انقلابی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه تبریز بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را احیای فرهنگ انقلابی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
احیای فرهنگ انقلابی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

صفر نصراله‌زاده،در اجلاس دبیران مناطق و دبیران کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: فعالیت‌های جدید فرهنگی با ارائه ایده‌های نو در دانشگاه‌ها شروع شده که برگزاری اجلاس دبیران مناطق و دبیران کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه‌تبریز مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور از جمله آنهاست.

وی افزود: اجلاس دبیران مناطق و دبیران کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، اقدامی بزرگ، ارزشمند و پسندیده است که به یقین در آینده، نتایج و ثمرات خوبی برای توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در دانشگاه‌ها خواهد داشت.

وی در ادامه با طرح این پرسش که کار فرهنگی به چه نوع کار و فعالیتی گفته می‌شود؟ تصریح کرد: کار فرهنگی باید پویا و با نشاط و در راستای بسط و ایجاد اعتماد و امیدآفرینی در جامعه باشد که لازمه آن اجرا و تدوین راهبردها و برنامه‌های فرهنگی با ایده‌های نو، به روز و پویا با توجه به سبک زندگی اقشار مختلف جامعه است.

نصراله‌زاده با بیان اینکه در عصر حاضر، زیست مومنانه الزاماتی دارد که قطعا اگر به درستی انجام شود، نوعی کار فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: چگونه زیستن و سبک زندگی ما می‌تواند یک کار فرهنگی باشد که لازمه تقویت آن حرکت در راستای آرمان‌های انقلاب؛ زیست مومنانه، خوش‌اخلاقی و خوش‌رفتاری است.

وی افزود: در حال حاضر، به خاطر عملکرد ضعیف در حوزه احیای فرهنگ انقلابی، تحکیم بنیان‌های عقیدتی، دینی و خانواده است که میزان تاب‌آوری افراد جامعه در مواجه با مشکلات و تنش‌های زندگی بسیار کم شده است.

رئیس دانشگاه‌ تبریز، در بخش دیگر سخنان خود آینده پژوهی، نوسازی فرهنگی، پایش کارهای فرهنگی و تقویت نهادهای فرهنگی را در راستای تقویت و افزایش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و جامعه را ضروری بیان کرد و ادامه داد: باید نقشه راه درست و کلانی در این زمینه تدوین شود که اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و احیای فرهنگ انقلابی و اسلامی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، یادآور شد: امروز دشمنان کشورمان با ابزارهای مختلف در صدد تضعیف بنیان خانواده‌ها و ترویج مسائل ضدفرهنگی در کشور هستند و ما برای مقابله با آنها باید آمادگی قبلی داشته باشیم و در این رابطه، دانشگاه‌ها با ایجاد مراکز و اندیشکده‌ها می‌توانند گام‌های موثری بردارند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها با ایجاد اندیشکده‌های راهبردی بین‌المللی فرهنگی و با تولید دانش، فکر و اندیشه می‌توانند در مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان، طرح و برنامه داشته باشند.

وی افزود: در آینده نزدیک اندیشکده راهبردی بین‌المللی فرهنگی در دانشگاه‌ تبریز ایجاد خواهد شد و در برنامه کلان و راهبردی این دانشگاه در نظر داریم چندین اندیشکده نیز با توجه به نیاز جامعه ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار