عزیزی در گفت‌وگو با پانا:

ورود کمیسیون اصل 90 به موضوع مذاکرات برجام وجاهت قانونی ندارد

مرجع راستی‌آزمایی اقدام دستگاه‌ها با قانون لغو تحریم‌ها، کمیسیون امنیت ملی مجلس است

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ورود کمیسیون اصل 90 به موضوع مذاکرات برجام وجاهت قانونی ندارد، گفت تنها مرجعی که می‌تواند اقدام دستگاه‌های مختلف با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را راستی‌آزمایی کند، کمیسیون امنیت ملی مجلس است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ورود کمیسیون اصل 90 به موضوع مذاکرات برجام وجاهت قانونی ندارد

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با پانا ‌به جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 با رئیس سازمان انرژی اتمی و غیرقانونی تلقی کردن توافقات صورت گرفته با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره و اظهار کرد: «قانون اقدام راهبردی علیه لغو تحریم‌ها مشخص کرده که مرجع بررسی و رسیدگی میزان اقدام پیرامون این قانون، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. بدون شک تنها مرجعی که می‌تواند اقدام دستگاه‌های مختلف با قانون لغو تحریم‌ها را راستی آزمایی کند، کمیسیون امنیت ملی مجلس است. البته سایرین در اظهار نظر منعی ندارند اما کمیسیون امنیت ملی، در مقام بررسی و قضاوت مجلس قرار دارد.»

کمیسیون اصل 90 در صورتی که شکایتی به آنها واصل شود، باید به این موضوع ورود کنند

وی با بیان اینکه ورود سایر کمیسیون‌ها به این موضوع، هیچ وجاهتی ندارد،‌ افزود: «ارائه تمامی مجوزهای مجلس به دولت، پس از بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی انجام می‌شود. کمیسیون اصل 90 در صورتی که شکایتی به آنها واصل شود، باید به این موضوع ورود کنند بنابراین ورود آنها منعی ندارد اما وجاهت قانونی نیز ندارد.»

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: «ما در حال رصد هستیم و جلسات خوبی تاکنون با سازمان انرژی اتمی برگزار شده است و از این پس نیز همین روال ادامه خواهد یافت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار