دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم دره:

بزرگترین رسالت دستگاه قضا اجرای عدالت است

خرمدره (پانا) - دادستان شهرستان خرمدره با بیان اینکه دستگاه قضا در اجرای قانون با هیچ کسی تعارف ندارد، گفت بزرگترین رسالت مجموعه قضایی اجرای گسترده عدالت است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین رسالت دستگاه قضا اجرای عدالت است

زین‌العابدین صالحی، دادستان خرم دره، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، از ایشان بعنوات معمار دستگاه قضایی نام برد و گفت:عملکرد آن شهید بزرگوار در دستگاه قضا بسیار ارزشمند و ویژه در تاریخ معاصر انقلاب بوده است.

صالحی به محدودیت‌های دستگاه قضایی در راستای اطلاع‌رسانی و برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی، اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر فرمودند که رسانه یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به قوه قضاییه در راستای پیشبرد هرچه بهتر اهداف کمک کند و در این راستا تلاش داریم تا ارتباط موثر و قوی با اهالی خبر و رسانه ایجاد کنیم.

صالحی افزود: طی یک سال گذشته در شهرستان خرم دره در حوزه قضایی اقداماتی بنا به دستورات رئیس کل دادگستری صورت گرفته اما به آنچه انجام‌شده قانع نیستیم،چراکه جای کار و مجاهدت بیشتر تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد و در این راستا نیازمند کمک همه خبرنگاران عزیز هستیم.

دادستان شهرستان خرم دره با اشاره به اینکه مهم ترین ویژگی دستگاه قضایی اقتدار این دستگاه است، خاطرنشان کرد: در اجرای عدالت با هیچ کسی تعارف نداریم که بزرگترین رسالت ما اجرای عدالت است.

صالحی به جایگاه اهالی رسانه و خبر اشاره کرد و گفت: خبرنگاران در راستای آرامش این فضا باید به وظایف و رسالت خطیر خود توجه ویژه داشته باشند و براساس وظیفه خود و برای ایجاد امید و نشاط در جامعه تلاش نمایند.

دادستان خرم دره در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مشکلات مالی اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت: مبالغ برداشت شده با پیگیری های صورت گرفته به حساب اداره عودت داده شد، البته پرونده در این خصوص تشکیل شده و در حال حاضر در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی می باشد و بعد از صدور،حکم قطعی اعلام خواهد شد.

صالحی ضمن هشدار جدی به مدیران دستگاه های اجرایی، گفت: همه مدیران باید براساس قانون عمل کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهد شد و در این مورد با هیچ کسی تعارف نداریم.

این مقام قضایی همچنین به دستگیری برخی پرسنل شهرداری در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: پرونده شهرداری خرم دره به صورت ویژه پیگیری شده و هم اکنون برای صدور حکم به دادسرای تخصصی در تهران ارجاع شده است.

وی از نجات ۴ اعدامی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا معتمدین و خیرین عزیز کمک یار ما بودند که جای تقدیر فراوان دارد.

صالحی به نظم عمومی و امنیت روانی مردم در این شهرستان تاکید کرر و گفت: با افرادی که بخواهند امنیت مردم را تهدید کنند،قاطعانه برخورد خواهیم کرد و در اجرای قانون هیچ گونه کوتاهی نخواهیم کرد.

خبرنگاردانش‌آموز: محمدحسین داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار