برگزاری کارگاه توانمندسازی ویژه معلمان در چرداول

ایلام (پانا) - در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری دومین کارگاه توانمندسازی معلمان با موضوعات اهمیت جهاد تبیین، سواد رسانه، تولید محتوا و حضور جریان‌ساز و تاثیرگذار در فضای مجازی در شهرستان چرداول با حضور جمعی از مسئولین و فرهنگیان چرداول در شهر سرابله برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  کارگاه توانمندسازی ویژه معلمان در چرداول

صباح اله‌پناه، مدرس کارگاه توانمندسازی معلمان با اشاره به اهمیت و دلایل جهاد تبیین از کلام رهبری، سواد رسانه‌، جنگ رسانه‌ای و دلایل استفاده دشمنان از این ابزار برای پیشبرد اهداف خود، اظهار کرد: امروزه رسانه‌ها به‌راحتی در اختیار عموم مورد استفاده قرار می‌گیرند و دشمنان ما از ابزاری که برای خدمت به بشر ساخته شده، بر علیه کشورهای اسلامی به کار می‌برند.

اله‌پناه همچنین ادامه داد: دشمنان ما در جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم با نشر و تولید محتوای دروغین و تحریف واقعیت‌ها سعی بر تضعیف باورها، ارزش‌ها و اعتقادات ما دارند، چرا که آنان در جنگ سخت و در زمان هشت سال دفاع مقدس قدرت ایمان و اراده رزمندگان اسلام را دیده بودند، آنان سربند و ذکر نام ائمه اطهار (علیهم السلام) بر پیشانی و لبان رزمندگان اسلام دیده و شنیده‌اند.

اله‌پناه با اشاره به روایت شهید سلیمانی از حضور معنوی حضرت زهرا (س) در جبهه‌های جنگ گفت: رزمندگان با توکل بر خدا و الگوگیری از انبیا و اولیای الهی که رمز پیروزی رزمندگان اسلام بود، در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و دشمن با این شناخت در تلاش برای تضعیف آن است.

وی افزود: امروزه رسانه‌ها ابزاری برای نیل به اهداف دشمن تبدیل شده‌اند.

اله‌پناه ضمن اشاره به هوش مصنوعی و اهمیت ارتقای جایگاه رتبه ایران از کلام مقام معظم رهبری که مورد توجه و مطالبه ایشان است، به کاربردها، مزایا، معایب و نمونه‌های هوش مصنوعی پرداخت و اظهار کرد: دشمن با به‌کارگیری هوش مصنوعی و تغییر چهره و کلام شخصیت‌های معروف و تولید محتوای دروغین سعی بر تشویش اذهان عمومی دارد و بر لزوم آگاه‌سازی جهت مصونیت از خطرات آن تأکید کرد.

در ادامه کارگاه سرهنگ فرهاد امینی فرمانده سپاه ناحیه چرداول با اشاره به اهمیت، برکات‌ و آثار توسل و توکل «معنویت در زندگی» را برگ برنده ما دانست و افزود: انشاالله با بهره‌گیری از سواد رسانه و تقوای الهی در فضای مجازی نقش‌هایی داشته باشیم.

خبرنگار دانش آموز: سارینا جلیلیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار