شروع توانمندسازی معلمان ابتدایی سراسر کشور

دوره‌های آموزشی تا پایان مرداد برگزار خواهد شد

تهران (پانا) -  معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان ‏آموزش و پرورش استثنایی از آغاز برنامه ملی توانمند سازی ۳۶۰ هزار معلم ابتدایی سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شروع توانمندسازی معلمان ابتدایی سراسر کشور

محمد مصطفوی در گردهمایی روسای آموزش و پرورش استثنایی سراسر کشور گفت: برنامه ملی توانمندسازی معلمان ابتدایی سراسر کشور با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی آغاز شده است.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در این برنامه توانمندسازی، شیوه‌های تشخیص دانش آموزان دارای اختلال یادگیری، مشکلات هیجانی رفتاری، دانش‌آموزان نیازمند توجه خاص آموزشی(دیرآموز) و همچنین مداخلات سطح اول به صورت نظری و عملی به۳۶۰ هزار معلم دوره ابتدایی آموزش داده خواهد شد.

مصطفوی اظهارکرد: معلمان پس از برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌توانند با استفاده از نشانه‌های رفتاری و تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری، مشکلات هیجانی ـ رفتاری و مشکلات یادگیری را از هم تشخیص دهند و با اجرای مداخلات سطح اول متناسب با نشانه‌های دانش آموز تا حدی از ایجاد و تشدید مشکلات جدی تحصیلی و رفتاری دانش آموزان پیشگیری کنند.

وی افزود: اجرای این برنامه توانمندسازی برای معلمان دوره تحصیلی ابتدایی بسیار موثر و مفید خواهد بود و معلمان شرکت کننده در این دوره‌های توانمندسازی و آموزشی می‌توانند با بکارگیری این راهبردها در کلاس درس و محیط مدرسه از بسیاری ارجاعات تخصصی غیرضروری جلوگیری کرده و موجب تسهیل روند یاددهی ـ یادگیری شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ادامه معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کلیه معلمان ابتدایی کشور در قالب ۸ قطب و با محوریت یک استان در هر قطب در این برنامه توانمندسازی شرکت خواهند کرد که تاکنون در قطب اول که شامل استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، سمنان، و گلستان با محوریت خراسان شمالی به اتمام رسیده و قطب دوم شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با محوریت استان کرمان در حال انجام است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان مردادماه، این دوره‌های آموزشی در تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار