عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد؛

تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی توسط دولت

‌۵۰۰ آمبولانس تا یکی دو ماه آینده وارد ناوگان آمبولانس کشور می‌شود/ در سطح جامعه فعلا نیازی به ماسک زدن نیست

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی اختصاص داده است، گفت یکی از راهکارهای مقابله با کمبود دارو این است که ذخایر استراتژیک خود را افزایش دهیم که در همین زمینه در حال کار هستیم تا ذخایر را افزایش دهیم.

کد مطلب: ۱۳۸۲۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی توسط دولت

بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آمبولانس‌های فرسوده، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ما بحث آمبولانس است که امروز هم در مناقصه توانستیم بخشی از این نیاز را تامین کنیم. تامین اعتبار برای ۵۰۰ آمبولانس صورت گرفته و حدوداً تا دو ماه آینده وارد ناوگان امدادی کشور می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کرونا تمام شده است یا خیر نیز گفت: کرونا هنوز در مناطق آلوده تمام نشده است مخصوصاً کسانی که در بیمارستان و اورژانس کار می‌کنند، حتماً باید رعایت کنند اما در سطح جامعه فعلا نیازی به ماسک زدن نیست.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به کمبود دارو نیز بیان کرد: یکی از راهکارهای مقابله با کمبود دارو این است که ذخایر استراتژیک خود را بالا ببریم که در این رابطه اقدام خواهیم کرد تا زمانی که بتوانیم ذخایر خود را افزایش دهیم؛ مشکل کمبود دارو نداریم اما نکته مهم این است که ما بتوانیم زمینه‌های کمبود دارو را برطرف کنیم. خوشبختانه در روزهای اخیر کارهای خوبی در مجلس و در دولت انجام شد. در دولت نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه به شرکت‌های دارویی اختصاص داد و ۳۰ هزار میلیارد تومان بانک مرکزی تسهیلات داد و حدود یک و نیم میلیارد تومان ارز ترجیحی ۴۲۰۰ به توافق رسید. در مجلس شورای اسلامی هم درباره ارزش افزوده معافیت ایجاد شد برای دارو و تجهیزات و در سران قوا هم در واقع عوارض گمرکی ۴ به ۱ مصوب شد؛ همه این‌ها زمینه‌هایی را ایجاد می‌کند که ما بتوانیم دارو را در مقدار کافی داشته باشیم و ذخیره کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار