عین اللهی در پاسخ به پانا:

کمبود دارو نداریم؛ وضعیت میزان دارو نسبت به سال گذشته بهتر است

قیمت دارو بستگی به تورم دارد

تهران (پانا)‌ - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کمبود دارو نداریم، گفت امروز وضعیت میزان دارو نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است. کمبود دارو زیر صد قلم است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کمبود دارو نداریم؛ وضعیت میزان دارو نسبت به سال گذشته بهتر است

بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای ثبات قیمت دارو دارید، اظهار کرد: ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت دارو نداریم؛ قیمت دارو بستگی به تورم دارد. بسته به تورمی که ایجاد می‌شود، قیمت دارو هم افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به خبرنگار پانا در خصوص کمبود دارو نیز گفت: کمبود دارو نداریم امروز وضعیت میزان دارو نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است. کمبود دارو زیر صد قلم است. نبود دارو در بیمارستان‌ها را اطلاع دهید تا به صورت موردی بررسی شود.

وی در خصوص وضعیت شیرخشک در سراسر کشور نیز گفت: علت کمبود شیرخشک، مابه التفاوت بالای قیمت آن در داخل با کشورهای همسایه بود که به قاچاق آن منجر شد. میزان قاچاق شیرخشک به خصوص به کشورهای همسایه و مصارف غیرموردی در قنادی ها و جاهای دیگر زیاد بود و به همین دلیل شیرخشک زیر دو سال را با همان قیمت قبل به داروخانه ها تحویل دادیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره خروج متخصصان و پزشکان گفت: ما میزان تربیت نیروی انسانی را افزایش دادیم و سالانه ۱۰ هزار پرستار تربیت می کنیم و متناسب با نیاز کشور، نیروی انسانی تربیت می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار