مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان؛

صرفه‌جویی بهترین راهکار برای جبران ناترازی تولید و مصرف برق است

ادارات موظف به صرفه‌جویی ۳۰درصدی مصرف برق شدند

زنجان(پانا)-مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه در هر سه بخش خانگی،کشاورزی و صنعتی برای صرفه‌جویی در مصرف برق طرح‌های تشویقی و کنترلی برنامه‌ریزی شده است گفت برای جبران ناترازی تولید و مصرف بهترین راهکار صرفه‌جویی است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
صرفه‌جویی بهترین راهکار برای جبران ناترازی تولید و مصرف برق است

پیام جوادی در نشست خبری روز سه شنبه با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق وظیفه توزیع موی گی برق به شهرها،روستاها و مشترکان است،گفت:در حال حاضر ۱۰ هزار پست توزیع در استان وجود دارد که ۷۳ درصد انرژی توزیع برق استان زنجان در بخش‌های مولد استفاده می‌شود.

وی ادامه داد:از این مقدار، سهم بخش صنعت ۵۴.۹ درصد و سهم بخش کشاورزی ۱۸.۳ درصد است که نشان‌دهنده‌ی فعال بودن بخش تولید و اقتصاد در استان است.

این مقام مسئول به ضرورت مدیریت مصرف توسط مشترکان اشاره کرد و گفت: صرفه‌جویی بعنوان یک تولید مجازی است که بهترین راهکار برای جبران ناترازی تولید و مصرف تلقی میشود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای مدیریت مصرف انرژی در بخش‌های مختلف برنامه‌های خوبی را در نظر گرفته است، بیان کرد: در بخش کشاورزی بازه زمانی ۱۱ صبح تا ۶ عصر به عنوان زمان پیک مصرف تعیین شده و اگر چاه کشاورزی در این بازه زمانی به مدت ۵ ساعت مورد مصرف قرار نگیرد، ۱۹ ساعت دیگر برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

جوادی ادامه داد: در این طرح وزارت نیرو، ادارات و سازمان‌ها موظف هستند در ساعت اداری ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دهند و در ساعت غیراداری نیز باید میزان مصرف برق خود را به ۶۰ درصد سال گذشته برسانند.همچنین ادارات باید بعد از ساعت ۱۰ یا ۱۱ صبح بیشتر از ژنراتورهای برق اضطراری استفاده و مصرف شبکه برق خود را کاهش دهند.

وی افزود: امسال میزان تشویق ۲۰ برابر تعرفه خانگی شده و در صورت صرفه‌جویی به ازای هر کیلووات ۲ هزار تومان تشویق دریافت می‌کنند، این درحالی است که مشوق‌ها در سال گذشته ۵ برابر تعرفه خانگی بود.

جوادی به جابجایی تعطیلی صنایع در طول هفته اشاره کرد و گفت: در بخش صنایع نیز این تعامل برقرار شده که روز تعطیل خود را جابه‌جا کنند و این تعطیلی منوط به ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب می‌باشد که نیاز به هماهنگی صنایع با این شرکت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار