مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای زنجان خبرداد:

افزایش ۳۰هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان

زنجان(پانا)-مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان از ایجاد ناترازی در تولید و مصرف برق در فصل تابستان خبرداد و گفت ۳۰‌ هزارمگاوات در این فصل به شبکه مصرف برق افزوده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۲۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳۰هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان

منصور اوجاقی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۷ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق جدید اضافه شده است گفت: با این میزان، ظرفیت کل تولید به ۹۱ هزار مگاوات رسیده است.

وی ادامه داد: در روزهای عادی با توجه به اینکه پیک بار شبکه ۴۵ هزار مگاوات است، در تأمین انرژی مشکلی وجود ندارد.این در حالی است که در ایام تابستان با ورود بارهای تجهیزات سرمایشی، ۳۰ هزار مگاوات به شبکه مصرف برق اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان به ناترازی تولید و مصرف برق با اضافه شدن بار بیشتر به چرخه مصرف اشاره کرد و افزود: برای جبران ناترازی نیاز به مدیریت مصرف است که با ارائه راهکارها و دستورالعمل‌ها این کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای وظیفه انتقال و نگهداری انرژی را برعهده دارد افزود: این شرکت به طور مستقیم با مشترکان ارتباط ندارد مگر با صنایعی که بیش از ۷ مگاوات مصرف داشته باشند.

اوجاقی گفت: شرکت برق منطقه‌ای زنجان ۱۷ صنعت بیش از ۷مگاوات مصرف را تحت پوشش دارد که ۱۳ مورد آن مربوط به استان زنجان و چهار مورد آن در استان قزوین است.

وی نیاز مصرف استان زنجان را ۸۶۲ مگاوات برشمرد و گفت: ۳ هزار کیلومتر مدار خطوط فوق توزیع و انتقال در استان داریم و ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه نیروگاهی و تولید برق در دست اجرا است.

وی به تامین یک درصد برق صنایع توسط انرزی های نو و تجدید پذیر پرداخت و ادامه داد: یک شرکت تلاش دارد تا در استان‌ها شهرک‌های انرژی ایجاد کند و این طرح به شکل پایلوت در استان قزوین در دست پیگیری است که البته ژنراتورهای کوچک وارداتی و تأمین سوخت از چالش‌های این طرح به‌شمار می‌رود.

اوجاقی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۲۰ درصد مصرف برق زیاد شده است، اظهار کرد: برخی از صنایع بزرگ مجبور به تولید هستند و این افزایش مصرف اجتناب‌ناپذیر است اما باید راهکارهایی برای مصرف بهینه اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار