وزیر بهداشت: 2 دهک دیگر به جمعیت بیمه رایگان کشور اضافه شدند

تهران (پانا) - وزیر بهداشت از اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه رایگان کشور خبر داد و گفت علاوه بر سه دهک اول جامعه که پارسال بیمه رایگان شدند، از امروز دو دهک دیگر نیز به این جمعیت اضافه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۱۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: 2 دهک دیگر به جمعیت بیمه رایگان کشور اضافه شدند

به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با اضافه شدن دو دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه شدگان رایگان کشور، از این پس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این دهک ها بیمه سلامت رایگان خواهند شد و جزییات این طرح از طریق پیامک به افراد تحت پوشش بیمه ارائه خواهد شد.

عین اللهی یادآور شد: با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیأت دولت در روز چهارشنبه گذشته، در حال حاضر ۵ دهک درآمدی جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.

وزیر بهداشت هدف از این مصوبه را آسان سازی و رایگان سازی بیمه همگانی برای دهک های نخست جامعه به ویژه ساکنان مناطق کم برخوردار و در نتیجه کاهش هزینه های درمانی مردم عنوان کرد.

میزان مشارکت دهه چهار تا قبل از این مصوبه، پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه معادل ۱۴۳ هزارتومان و میزان پرداختی دهک پنج ۲۰ درصد حق بیمه یعنی ۲۸۷ هزار تومان بود که از این پس رایگان خواهد بود.

عین اللهی افزود: علاوه بر دو دهکی که به جمعیت بیمه شدگان رایگان اضافه شده، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است؛ به طوری که پرداختی دهک شش از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک ۷ از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد و پرداختی دهک ۸ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار