مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛

تخصیص 148 میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال‌زایی به خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت از محل قانون بودجه 1401 تا‌کنون 148 میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره 18 به منظور کارآفرینی، رشد تولید و اشتغال‌زایی به استان تخصیص یافته است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص 148 میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال‌زایی به خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان در کمیته استانی بند الف تبصره 18قانون بودجه 1401 اظهارکرد: از محل قانون بودجه 1400 تا پایان سال گذشته بیش از 960 میلیارد تومان به یک هزار و 348 طرح پرداخت شد.
به گفته وی 100 درصد سهمیه تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 به استان جذب شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان داشت: از محل قانون بودجه سال 1401 که فرایند اجرایی آن به دلیل تاخیر در تامین منابع مالی زمان بر شده بود، که سهمیه استان خراسان جنوبی 2200 میلیارد تومان است.
ذاکریان ادامه داد: تا کنون 148 میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره 18 از محل قانون بودجه 1401 به استان تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه در توزیع بین دستگاهی استان ها نقش نداشته اند و از مرکز توزیع در بین وزارتخانه ها انجام شده است، عنوان کرد: این تسهیلات به متقاضیان طرح های مرتبط با 11 دستگاه اجرایی و سه نهاد حمایتی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است نیاز به همراهی و تلاش جهادی مدیران داریم تا در زمینه جذب سهمیه استان و حتی مازاد بر سهمیه برای کاهش نرخ بیکاری و رشد تولید در استان بهره ببریم.
وی با تاکید بر اینکه اولویت های پرداخت تسهیلات در دستور العمل ها مشخص شده است، عنوان کرد: 50 درصد اعتبارات باید به طرح های پیشران اقتصادی و صادرات محور پرداخت شود که در کمیته شهرستانی و استانی باید مورد توجه قرار گیرد.
ذاکریان عنوان کرد: طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا، طرح های مرتبط با احیا واحدهای تولید راکد و طرح های در نوبت پرداخت از سال گذشته در اولویت های بعدی پرداخت تسهیلات قرار دارند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی در زمینه تخصیص سهمیه دستگاه خود از وزارتخانه های متبوع پیگیری لازم را انجام دهند.
ذاکریان گفت: دستگاه هایی که در حوزه جذب تسهیلات ضعیف عمل نمایند پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده، مانده اعتبارات آنها در اختیار سایر دستگاه ها قرار خواهد گرفت.
وی خواستار شد تا سهم شهرستانی با توجه به ضریب محرومیت هر منطقه لحاظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار