معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

مسابقات قرآن، عترت و نماز به یک مسابقه فرآیندی تبدیل شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که مسیر فرآیندی تربیت قرآنی باید راه‌اندازی شده و مسابقات قرآن، عترت و نماز به یک مسابقه فرآیندی تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۳۸۰۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن، عترت و نماز به یک مسابقه فرآیندی تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد مقدس عنوان کرد: وضعیت کشورمان در سطح کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگسالان قابل تامل است. آسیب‌های اجتماعی زیادی در جامعه وجود دارد و حدود ۱۰ درصد نوجوانان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی افرود: بر اساس یافته‌های موجود دلایل مختلفی برای بروز آسیب‌های اجتماعی وجود دارد اما سلسله علت‌ها به پایه اعتقادی، اخلاقی و ایمانی برمی‌گردد.

باقرزاده بیان کرد: آنچه ایمان، اعتقاد و امید را تقویت می‌کند 2 چیز است؛ اقامه نماز و توسل و ارتباط با قرآن 2 راه حل مبنایی و مهم در این زمینه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، هدف آموزش و پرورش را تربیت دانست و اضافه کرد: باید بچه‌ها با قرآن مانوس شوند و انس بچه‌ها با قرآن و اقامه نماز 2 اصل مهم در تربیت است.

باقرزاده گفت: بچه‌ها در معرض خطر هستند لذا همه ما وظیفه داریم آنان را در مسیر درست تربیت قرار دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: به همکارانم در اداره کل قرآن، عترت و نماز گفته‌ام که مسیر فرآیندی تربیت قرآنی راه‌اندازی شده و مسابقات قرآن، عترت و نماز به یک مسابقه فرآیندی تبدیل شود. باید ارتباط بین دانش‌آموزان را با قرآن برقرار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مقدمه جهاد تبیین، جهاد ارتباط است، افرود: با ارتباط دانش‌آموزان با قرآن و نماز، آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار