معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

برنامه‌های بزرگداشت شهدای هفتم تیر در راستای افشای اقدامات ضد حقوق‌بشر آمریکا است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد برنامه‌های اجرایی بزرگداشت شهدای هفتم تیر در راستای افشای سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق‌بشر آمریکا است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های بزرگداشت شهدای هفتم تیر در راستای افشای اقدامات ضد حقوق‌بشر آمریکا است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده درباره فعالیت‌های آموزش و پرورش و به ویژه معاونت پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه برای گرامیداشت شهدای هفتم تیر اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در مراسم شهدای هفتم تیر فرموده‌اند: «ما روی مسئله شهدایمان انصافاً کم‌کاری کرده‌ایم. این حادثه شهدای هفتم تیر، ظرفیت عجیبی دارد برای معرفی شدن، هم معرفی شدن این چهره‌هایی که آماج این جنایت قرار گرفتند و هم معرفی ملت ایران که چگونه در یک چنین حادثه تکان‌دهنده‌ای خودش را حفظ می‌کند.»

باقرزاده با اشاره به زندگینامه شهید بهشتی به عنوان یک چهره برتر تربیتی ادامه داد: شهید سیدمحمدحسین بهشتی از 4 سالگی به مکتب رفت و در اندک زمانی قرائت قرآن و خواندن و نوشتن را آموخت. با ورود به دبیرستان به دلیل علاقه به تحصیل علوم دینی، مدرسه را رها کرد و وارد حوزه علمیه شد. شهید بهشتی در طول زندگی خود به فعالیت‌های عمیق دینی و فرهنگی پرداخت و زمانی که به ایران بازگشت به فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی روی آورد. وی حزب جمهوری اسلامی را با هدف تربیت و شناسایی نخبگان سیاسی و فرهنگی پایه‌گذاری و در تدوین قانون اساسی به عنوان نایب‌رئیس مجلس خبرگان ایفای نقش می‌کرد.

وی افزود: در آستانه فرا رسیدن سالگرد عروج ملکوتی شهیدان هفتم تیر، بار دیگر یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش را گرامی می‌داریم زیرا در 7 تیر ۱۳۶۰ فاجعه‌ای غم‌انگیز به وقوع پیوست که به شهادت 72 تَن از بهترین یاران امام خمینی(ره) و انقلاب به قافله‌سالاری سید و سالار شهیدان انقلاب اسلامی، شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی رحمه الله علیه منجر شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش توصیه کرد: ضمن تجلیل از شهدای هفتم تیر در راستای تقویت روحیه ظلم‌ستیزی و دفاع از حقوق واقعی مظلومان و نیز عمق بخشیدن به درک و شناخت دانش‌آموزان و فرهنگیان در زمینه دشمن‌شناسی، فعالیت‌هایی جهت اجرا در ادارات آموزش و پرورش، مدارس و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی و کانون‌های فرهنگی و تربیتی در این ایام همزمان با برگزاری سالگرد عروج ملکوتی شهیدان 7 تیر گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی بزرگداشت شهدای 7 تیر در راستای افشای سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق بشر آمریکایی، آگاهی‌بخشی در خصوص اقدامات خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی، تبیین معیارها و ترفندهای دشمنی با اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، تبیین ابعاد اقتدار نظام اسلامی در مواجهه با تهدیدات خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین یادآور شد: لازم است اطلاع‌رسانی و تبلیغات فرهنگی با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی، ارگان‌ها و نهادهای مرتبط به منظور حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در مراسم رسمی و مراسم‌های برنامه‌ریزی‌شده در سراسر کشور برای تجلیل شهدای هفتم تیر صورت بگیرد.

باقرزاده اضافه کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی باید برای تقویت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر تلاش بیشتری کنند همچنین باید بتوان با برنامه‌ریزی مناسب در این ایام از خانواده شهدای هفتم تیر تجلیل شود و سعی کنیم این شهدا را در شبکه دانش‌آموزی شاد معرفی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار