استاندار آذربایجان‌غربی:

نیازمند پیوست رسانه ای برای شناسایی بازماندگان از تحصیل هستیم

ارومیه (پانا)- استاندار آذربایجان‌غربی گفت به پیوست رسانه ای برای شناسایی بازماندگان از تحصیل و اطلاع‌رسانی در این زمینه نیاز ضروری وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نیازمند پیوست رسانه ای برای شناسایی بازماندگان از تحصیل هستیم

محمد صادق معتمدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: جهت گیری آموزش و پرورش در زمینه جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان بسیار مطلوب بوده است، بنابراین آموزش و پرورش به تنهایی قادر به شناسایی تارکان و بازماندگان از تحصیل نیست و سایر ارگان ها هم باید در این زمینه همکار سیستم تعلیم و تربیت باشند.

وی بیان کرد: هیچ فردی در استان نباید وجود داشته باشد که به جهت فقر مالی نتواند ادامه تحصیل دهد و پیوست رسانه ای و فرهنگی جهت بهره مندی از ظرفیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مورد تاکید است.

معتمدیان گفت: برای شناسایی بازماندگان و تارکان تحصیل در استان، فرمانداران و روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق ۲۴ گانه موظفند تا شیوه‌نامه و طرح خود را تهیه کرده و در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای شناسایی بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیل کرده‌ها لازم است، ادامه داد: کار میدانی توسط بخشداران و دهیاران در سطح آبادی‌ها و روستاها یکی از اقدامات مهم در این زمینه است.

استاندار آذربایحان غربی اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های دولتی و حاکمیتی باید برای این منظور استفاده شود و بعد از مشخص شدن شیوه‌نامه این امر ضرب العجل لازم باید تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل فضای آموزشی در این زمینه زیاد تاثیرگذار نیست، یادآور شد: در زمینه بازماندگان از تحصیل این استان در رده‌های آخر کشور قرار دارد و لازم است در سه ماهه تابستان نسبت به شناسایی افراد باقی مانده و شناسنایی نشده، اقدام شود.

معتمدیان با بیان اینکه وضعیت هر شهرستان در این باره باید به تفکیک مشخص شود، اضافه کرد: لازم است که متناسب با جامعه آماری شهری و روستایی در این راستا برنامه‌ریزی شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در زمینه یکی از علل بازماندگی از تحصیل که می‌تواند فقر مالی برخی خانواده‌ها باشد در شورای نهادهای حمایتی استان مشکلات مالی قابل حل بوده و با یک تقسیم کار اساسی نباید اجازه داد به علت فقر مالی فردی از تحصیل باز بماند.

وی با اشاره به نقش سپاه و بسیج و بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی تاکید کرد: باید از این ظرفیت مهم در زمینه فرهنگ سازی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار