معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران:

مهم‌ترین رکن کاهش بی‌سوادی و ترویج امر سوادآموزی، شناسایی افراد بی سواد است

ملارد(پانا)_ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، در نشست بررسی نهضت سوادآموزی در شهرستان‌ملارد، مهم ترین رکن کاهش میزان بی سوادی را شناسایی افراد بی سواد و کم‌سواد در سطح منطقه دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۹۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین رکن کاهش بی‌سوادی و ترویج امر سوادآموزی، شناسایی افراد بی سواد است

فرشته اکبریان، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان‌تهران در نشست سوادآموزی در دفتر امام جمعه شهرستان‌ ملارد با محوریت نهضت بی‌سوادی، بیان کرد: همه نهادهای هر شهرستان در حد توان خودشان باید یاری کنند تا افراد بی‌سواد، آموزش ببیند که بخوانند و بنویسند. برای کاهش بی‌سوادی در سطح منطقه باید به طور جدی و دقیق، افرادی که بی‌سواد مطلق و یا کم‌سواد هستند، شناسایی شوند.

اکبریان افزود: طبق آخرین آمار به دست آمده از میزان بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان ملارد، ۳۲ هزار نفر بین ۱۰ تا ۴۹ سال است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت شرکت در طرح نهضت سوادآموزی برای این افراد انجام شود تا آنها نیز از سوادآموزی برخوردار شوند و خواندن و نوشتن را یاد بگیرند زیرا افراد بی‌سواد با مشکلات زیادی در زندگی‌شان برخورد می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: باید نوع نگاهمان به سوادآموزی نسبت به ۳۰ سال قبل تا به حال متفاوت شده باشد، باید فایده یادگیری سواد برای افراد بی‌سواد مطرح شود تا به آنها انگیزه بدهیم و مسئله بازماندگی از آموزش حل شود و لازم به ذکر است که بگویم باید جلوی ترک تحصیل دانش‌آموزان طی سال‌های تحصیلی در سنین زیر ۲۰ سال را بگیریم و با شناسایی علت ترک تحصیل آنها اجازه ندهیم از تحصیل عقب بمانند .

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار