معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و‌ پرورش شهرستان‌های استان تهران:

آغاز راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با یاری آموزگاران پایه اول صورت می‌گیرد

بهارستان یک (پانا)‌ - معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و‌ پرورش شهرستان‌های استان تهران، در همایش معماران خشت اول ناحیه یک بهارستان، آموزگاران پایه اول را آغازگر راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با یاری آموزگاران پایه اول صورت می‌گیرد

محمدعلی زنجانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و‌ پرورش شهرستان‌های استان‌تهران با حضور در همایش معماران خشت اول ویژه آموزگاران ابتدایی ناحیه یک بهارستان، با توجه به هدف از برگزاری این همایش، شرح داد: علت اصلی برگزاری همایش معماران خشت اول در مناطق مختلف استان تهران، اهمیت آموزگاران پایهٔ اول است، که نسبت به دانش‌آموزان همانند مادر و پدر دلسوز هستند و علاوه بر آموزش درسی، در سبک زندگی درست آنها نیز نقش دارند.

وی همچنین ضمن قدردانی از آموزگاران پایه اول مدارس، افزود: آموزگاران پایه اول، زحمات بسیاری می‌کشند و وظیفه آغاز راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر عهده آنان است و بنده از آنها درخواست می‌کنم همانند گذشته در مسیر خود استوار و ثابت قدم باشند تا بتوانند دانش‌آموزانی موفق و درستکار برای کشور تربیت کنند.

در ادامه مجتبی نقی‌زاده، معاون ‌پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان، خطاب به دبیران پایه اول ابتدایی، اظهار کرد: پنج رکن مهم در زندگی، هدف، منطق، مشورت، توکل و دعا والدین است و آموزگاران همانگونه که این پنج رکن را در زندگی خود به کار می‌گیرند،‌ تلاش کنند تا این موارد را به دانش‌آموزان خود نیز بیاموزند.

وی ادامه داد: از آنجا که تمام آموزگاران، مادران و پدران دلسوز دانش‌آموزان هستند؛ بهتر است راه زندگی موفق در جامعه را به فرزندان خود تعلیم دهند و اولین چراغ راه آنان را روشن کنند، تا زمانی که دانش‌آموزانشان وارد جامعه شدند از راهنمایی‌های دبیران خود برای ادامه مسیر، استفاده کنند.

مجتبی نقی‌زاده عنوان کرد: امروز در این همایش، دبیران پایه اول بعنوان معمارانی شناخته می‌شوند که نقشه زندگی دانش‌آموزان خود را ترسیم و خشت اول آن را پایه گذاری، می‌کنند؛ به همین منظور آنها می‌بایست در اجرای کار خود، کوتاهی نکنند و تمام علم و دانش خود را نسبت به آموزش فرزندانشان به کار بگیرند و در این راه پر مشقت، تلاش کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در منطقه بهارستان یک، معلمان بسیار خلاقی وجود دارد که با وجود امکانات کم از هر روشی برای یادگیری بهتر دانش‌آموزان بهره گیری می‌کنند که این موضوع از نقاط قوت آنان است؛ امیدوار هستیم سایر معلمان نیز از ابتکارات و خلاقیت‌های خود استفاده کنند و موجب پیشرفت آینده سازان جامعه، شوند.

خبرنگار دانش‌آموز: سیده اسرا یمینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار